رشت- شهردار رشت در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصادی نامساعدی بر مدیریت شهری رشت حاکم است گفت: مشکلات شهرداری با مکانیسم جدید در حال تغییر است.

مشکلات شهرداری با مکانیسم جدید در حال تغییر است/ کلنگ زنی ۶ پروژه تا چند هفته آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، مسعود نصرتی در نشست خبری شامگاه دوشنبه با سایت ها و پایگاههای خبری استان با بیان مشکلات شهرداری رشت گفت:  آیا شهری در کشور وجود دارد که طی ۸ ماه ۲۱ بار حسابش مسدود شود ؟

نصرتی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۱ پرونده گذشته با پیمانکاران و طلبکاران توافق حاصل شده است اذعان داشت: از این پس دیگر مسدودی حساب نخواهیم داشت البته ما از گذشته ۷۴ چک برگشتی نیز داریم که امیدواریم به زودی این مشکل نیز حل شود.

وی از استقبال بخش خصوصی برای پروژه های شهر رشت سخن گفت و افزود: ۳۱ تفاهم نامه  در حوزه سرمایه گذاری داشتیم که ۱۰۷ سرمایه گذار مراجعه کردند و طی تشریفات اداری ۱۶ پروژه با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عرصه می شود.

وی افزود: طی شش هفته آینده ۶ پروژه کلنگ زنی می شود و  شامل پروژه هایی می شود که در چارچوب پیمانکاری است، مابقی پروژه هایی است که در بودجه ۹۷ لحاظ شده است که تامین مالی آن صورت گرفته است و بخشی به صورت ملکی و بخشی به صورت نقدی است .

شهردار رشت با اعلام اینکه برای ایجاد درآمد باید موانع از سر راه برداشته شود عنوان داشت: متاسفانه برای اجرای پروژه ها طرحی نداریم و مجبور شده ایم برای اجرای هر کدام ابتکاری داشته باشیم. برنامه هایی جدا از کارهای روزانه داریم که در حال انجام و پیش برد است.

نصرتی گفت: برای ۳۴ پروژه ۳۴ مدیر پروژه گذاشتیم که ۲۰ تا از این پروژه ها عمرانی و در مقیاس کلان است.

شهردار رشت گفت: سال گذشته ۲۵ هکتار قطعات تفکیکی مسکونی و تجاری فقط برای پروژه های عمرانی با موافقت شورا تامین مالی شده است و این منابع امسال در بازگشایی های مسیر و پروژه های عمرانی مصرف خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه با موافقت شورا منابع مالی فقط برای پروژه های عمرانی مصرف می شود و صرف حقوق و دستمزد نمی شود اظهار کرد: علاوه بر اینکه ۳۰۰ میلیارد منابع ملکی برای پروژه ها فراهم شده، ۲۵ درصد از بدهی های گذشته و مسدودی حساب ها نیز برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آمدزایی با شیوه صنعت ساختمان برای شهر رشت نیست خاطر نشان کرد: شهر رشت از آنجاییکه که زیر ساخت مناسب ندارد نمی تواند از طریق صنعت ساختمان درآمدزایی کند و پروژه هایی از این جنس نداریم، الان باید با سختی کارکنیم و زیر ساخت ها را برای ایجاد جذابیت شهری آماده کنیم.

شهردا رشت با بیان بررسی طرح تفضیلی رشت گفت: به طور ثابت در طی ۸ ماه ۵۱ مورد بازنگری صورت گرفته است و منتظر تصویب نهایی هستیم تا حداقل ها را پیش ببریم تا بتوانیم با تکیه بر داشته های شهر رشت و با هم اندیشی نخبگان شهری به شرایطی برسیم که صنعت گردشگری شهری را در شهر رشت پیشگام کنیم.

برندسازی  شهری رشت در بودجه ۹۷ دارای ردیف رسمی است

نصرتی با بیان اینکه شهر رشت باید به اندازه لیاقتش خوب معرفی شود تا سرمایه گذاران نگران سرمایه گذاری در این شهر نباشند خاطر نشان کرد: برند سازی شهر رشت با هدف جذب سرمایه گذاران در بودجه سال ۹۷ دارای ردیف رسمی است.

نصرتی با بیان انتقادات برخی از اصحاب رسانه از عملکرد شهرداری در مود پاداش به برزخی مدیران شهری گفت: پاداش هایی که در حوزه کارشناسان مسئول و  مدیران داده می شود تا یک شانزدهم کاهش داده شده و تعدیل شده است و توقع این بود که رسانه ها این موضوع را انعکاس دهند.

شهردار رشت در خصوص جمع آوری میله های بی آر تی در رشت، با بیان اینکه هرکسی دستش سندی از مجوز نصب این میله ها دارد منتشر کند، گفت: به هیچ عنوان در شهر رشت مجوزی برای بی آر تی چه در شهر چه در استان داده نشده است، ۲ سال این میله ها نصب بوده اما  اتوبوس تندرویی در این محدوده حرکت نمی کرده است.

وی افزود: در مرداد ماه ۹۶ وزیر کشور به عنوان رییس شورای عالی حمل و نقل و ترافیک کشور مصوبه ای را برای استاندار جهت آگاهی و برای شهردار جهت اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن مصوبه، این میله ها به هیچ عنوان نمی توانست در سطح شهر باشد.

شهردار رشت تصریح کرد: شهر رشت تا سال ۱۴۰۰  باید اتوبوس های خط معمولی داشته باشد و بعد از ۱۴۰۰ اتوبوس ویژه و از سال ۱۴۰۵ به بعد خط اول بی آرتی با مقدمات خاص خودش ایجاد شود.

وی افزود: بعد از جمع آوری این میله ها در فاز اول که قرار بود فاز دوم نیز انجام شود. سوال هایی به وجود آمد و برای بررسی به ما گفتند فاز دوم را اجرا نکنید ما هم چندبار نامه زدیم و فرماندار رشت هم دو هفته پیش نامه زد که چرا فاز دوم را اجرا نمی کنید و جواب نامه ایشان را هم دادیم.

 نصرتی با بیان اینکه با مشکلات دیگری روبرو هستیم که نمونه بزرگ این مشکلات پیاده راه فرهنگی است که پیمانکار آن رفته است و اکنون مشکلاتی را با خود به همراه دارد اظهار داشت: در مقوله آبنمای وسط پیاده راه فرهنگی اداره بازرسی وارد شده است و من شخصا برای پاسخگویی در بازرسی حضور پیدا کردم.

مسعود نصرتی در پایان با بیان اینکه باید به کمک شما خبرنگاران انعکاس خبری درباره موضوعات مهم داشته باشیم اظهار کرد: در این وضعیت اقتصادی حاکم در کشور، موضوع سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید قلم و حرمت رسانه حفظ شود خاطر نشان کرد: اگر کسی نتوانست بر اساس مقتضیات با شهرداری عقد قرارداد ببندد یا در آن پیمان نتیجه ای بگیرد قرار نیست که هرگونه حرفی را به مدیریت شهری بزندو باید در این زمینه  واقع نگر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.