مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۶۰۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۶۰۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی کشور

 ابوالفضل مکرمی فر دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بردسکن اظهارکرد: تاکنون ۱۶۰۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و این استان ۱۰ درصد آثار ثبتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ بنای دیگر استان در نوبت ثبت فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است گفت: تاکنون برای  ۸۰ مورد از این تعداد پس از  تشکیل پروند مورد تصویب نهایی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از اختصاص ۹ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و احیاء آثار تاریخی استان در سال گذشته خبرداد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل آن از رشد ۴۰ درصدی داشته است. 

 وی با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۷ این اداره کل هنوز ابلاغ نشده است گفت: با تشکیل کمیته برنامه ریزی در برخی از شهرستان ها سهم ادارات میراث فرهنگی مشخص شده است که خوشبختانه سهم بردسکن از محل اعتبارات تملک دارایی و ماده ۱۸۰ در سال جاری ۵۰۰ میلیون تومان است.

مکرمی فر با راه اندازی موزه محرم در روستای مظفر آباد اشاره کرد و گفت: برای مرمت و احیاء این مکان حداقل ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که می توانند با استفاده از تسهیلات نسبت به این مهم اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه رباط کبودان بردسکن مالکیت آن اداره کل اوقاف و امور خیریه است گفت: با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دراین بنای تاریخی این اداره کل آمادگی دارد این مجموعه را برای جلوگیری از هرگونه تخریب به بخش خصوصی واگذار و به یک مجموعه فرهنگی تفریحی تبدیل شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.