نمایش «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه نژاد فردا به دلیل همزمانی با ساعت پخش بازی ایران و اسپانیا زودتر روی صحنه می‌رود.

فوتبال«کافه پولشری» را به هم زد

به گزارش خبرنگار فرهنگی  قدس آنلاین، نمایش «عکس خانوادگی» به کارگردانی رضا بهرامی امروز 29 خردادماه در تماشاخانه سنگلج میزبان هنرمندان تئاتر و سینما خواهد بود. این نمایش به نویسندگی محمود استادمحمد و کارگردانی رضا بهرامی ساعت 20 ویژه هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون اجرا می‌شود. تاکنون هنرمندانی نظیر منوچهر اکبرلو، میلاد نیک‌آبادی، شهرام کرمی، محسن حسن‌زاده، ابراهیم پشت‌کوهی، صدرالدین زاهد، هوشنگ قوانلو، مهدی صفاری‌نژاد، سیدعلی تدین و برخی دیگر از چهره‌های شاخص عرصه هنر به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

«عکس خانوادگی» روایت زندگی زنی درمانده است که با مشکلات زیادی روبه‌روست و برای گذر از بحران‌های پیش رو دست به کاری می‌زند که او را گرفتار دردسرهای بزرگ‌تری می‌کند. پرستو گلستانی، مهران امام‌بخش و امیر عدل‌پرور بازیگرانی در این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایشنامه جزء معدود متن‌های زنده‌یاد محمود استادمحمد است که تاکنون اجرای عمومی نداشته و رضا بهرامی برای نخستین‌بار آن را روی صحنه برده است. پیش از این پرستو گلستانی در تمرین‌های اجرای نافرجامی از این متن به کارگردانی استادمحمد شرکت داشته و خود اقدام به اجرای نمایشنامه‌خوانی این متن کرده است.

یادآور می شود، نمایش «عکس خانوادگی» با طراحی و کارگردانی رضا بهرامی هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای رزرو و خرید بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه بکنند.

نمایش «تو مشغول مردنت بودی» با حضور پرویز پورحسینی، لوریس چکناواریان، مسعود دلخواه، اسدالله امرایی، محمدرضا فرزاد، یارتا یاران، آبتین گلکار و ... شب گذشته آغاز به کار کرد. این نمایش به نوشته کامران شهلایی به طراحی و کارگردانی مژگان خالقی در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی اجراهای خود را رسما شروع کرد.

این اثر نمایشی که پیش‌تر با حضور موفق خود در جشنواره تئاتر فجر توجه منتقدین را به خود جلب کرده بود با بازی معصومه کریمی، نوید بانی، فاطمه بختیار، فائزه بختیار تا ۲۲ تیرماه هر روز به غیر از شنبه‌ها راس ساعت ۲۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

«کافه پولشری» فردا زودتر باز می‌شود

نمایش «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه نژاد فردا ۳۰ خرداد به دلیل برگزاری مسابقه فوتبال تیم ملی ایران و اسپانیا، ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. این نمایش نوشته آلن وتز است که توسط اصغر نوری ترجمه شده و داستان زنی را روایت می‌کند که به تنهایی کافه‌ای را راه اندازی می‌کند. الهام پاوه نژاد علاوه بر کارگردانی، بازیگر این اثر نمایشی نیز هست.

حسین پاکدل، عاطفه رضوی، رویا تیموریان، فاطمه گودرزی، بابک جهانبخش، سیاوش طهمورث، سیما تیرانداز، آریا عظیم نژاد، جواد یحیوی، مریم معصومی، سیاوش خیرابی، مهرداد قلی پور، سروش قهرمانلو، مجید توکلی، سپند امیرسلیمانی، کاوه سجادی حسینی، معصومه کریمی، سپیده سپهری، آزاده مؤیدی فر، رکسانا محیط، محمدرضا خلج زاده، محمدرضا قربانی، سیدعلی هاشمی، شکوفه هاشمیان، ایما استمراری، نگار جنیدی، ماهور موسویان، مهدی لطیفی، علی دهقانزاده، امیررضا رعیتی، شقایق جوزانی، ساقی عقیلی، سیما حق شناس و حسام محمودی فر از جمله هنرمندان و چهره هایی هستند که در «کافه پولشری» حضور پیدا کرده اند.

علاقه مندان برای حضور در روزهای پایانی اجرای «کافه پولشری» می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

«پرتی» به پلاتو اجرای تئاتر شهر می‌آید

 نمایش «پرتی» از دوشنبه ۴ تیرماه، با حمایت کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی، در پلاتو اجرا تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. نمایش پرتی نوشته رسول کاهانی و به کارگردانی بهار رضی‌زاده از 4 تیرماه هر روز ساعت 18 در پلاتو اجرا تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

نمایش پرتی که در فضایی زنانه به چالش های موجود بین چند دختر جوان دانشجو می‌پردازد، در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه رفت و جایزه بازیگری زن را در این جشنواره از آن خود کرد. کتایون لطیف، شوکا کریمی، بهار رضی‌زاده، ثمین راد نیکنام، ماهنی مهرپور در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش روایت کننده‌ داستان پنج دختر است که در اتاقی در یک خوابگاه، راجع به نیم ساعت پیش از آنچه در حال حاضر نمایش در آن هستند بحث می‌کنند و هرکس روایتی متفاوت از آن زمان دارد. این اثر نمایشی از روز دو شنبه 4 تیرماه لغایت 15 تیرماه، ساعت 18 در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت تیوال و یا گیشه‌ی تئاتر شهر برای خرید بلیط اقدام کنند.

علی رفیعی «خانه برناردا آلبا» را به صحنه می‌برد

علی رفیعی قصد دارد در نیمه دوم سال جاری نمایش «خانه برناردا آلبا» اثر فدریکو گارسیا لورکا را در تالار وحدت روی صحنه ببرد. این طراح و کارگردان مطرح تئاتر ایران که آخرین بار و در پاییز سال 94 نمایش «خاطرات و کابوس های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» را در تالار وحدت به صحنه برده، قصد دارد در سال جاری نیز اثری تازه را طراحی و کارگردانی کند. وی که در کارنامه خود تجربه موفقی از اجرای نمایشنامه های «عروسی خون» و «یرما» را دارد، با انتخاب «خانه برناردا آلبا» سه گانه نمایشنامه های فدریکو گارسیا لورکا را کامل کند.

نمایش «خانه برناردا آلبا» قرار است در نیمه دوم سال جاری در تالار وحدت اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.