بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیدار با فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش که به تازگی سکانداری این ارگان دریایی را بر عهده گرفته، نداجا را بازوی کمکی سازمان بنادر در عملیات های جستجو و نجات دریایی و امنیت دریانوردی توصیف کرد.

 نیروی دریایی ارتش بازوی کمکی عملیات جستجو و نجات دریایی است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد  عفیفی پور"مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این دیدار که در ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد، به تشریح رسالت های سازمان بنادر و دریانوردی در سطح منطقه ای و بین المللی پرداخت و جایگاه بندر شهید رجایی را در صنعت حمل و نقل دریایی تبیین کرد.

وی در ادامه از همکاری های مشترک سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور با سایر ارگان های دریایی سخن به میان آورد و اظهار داشت: ارتباط ما با نیروی دریایی ارتش، ارتباطی دوسویه به همراه تعامل سازنده بوده است و امیدواریم این روابط تنگاتنگ را مستحکم تر از گذشته تقویت کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کانون همکاری های این دو ارگان دریایی را مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس(MRCC) دانست که ارتباطات بین المللی گسترده ای در منطقه دارد.

عفیفی پور در پایان خلیج فارس و دریای عمان را راهوار تجارت دریایی جهان و حضور نیروی دریایی ارتش در آب های حاکمیتی و بین المللی را تجلیگاه صلابت این نیروی راهبردی در تأمین امنیت کریدورهای دریانوردی توصیف کرد.

ناخدا یکم "امیر محمدی" فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: در قالب یک تفاهمنامه همکاری مشترک، تاکنون با سازمان بنادر در بحث پایش هوایی در عملیات های جستجو و نجات دریایی در منطقه خلیج فارس و دریایی عمان همکاری های خوبی داشته و داریم.

وی افزود: علاوه بر این، نیروی دریایی ارتش در بحث اسکورت کشتی های تجاری در خلیج عدن برای مقابله با پدیده دزدی دریایی حضور موثری داشته است. در حال حاضر چهار یگان در کریدورهای دریانوردی مستقر هستند و این ایستگاه مورد پذیرش سازمان جهانی دریانوردی (IMO) نیز قرار گرفته است.

ناخدایکم محمدی در همین رابطه خاطرنشان کرد: تاکنون به بیش از ۴هزار و ۷۰۰ کشتی خدمات رسانی صورت گرفته که ۹۰۰ مورد مربوط به عملیات دفع و مقابله با پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.