انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تعویق افتاد و به یکشنبه آینده موکول شد.

انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار سیاسی قدس انلاین در حالی که قرار بود انتخاب اعضای هیئت رئیسه سال سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز عصر برگزار شود، خبرهای ضد و نقیضی درباره بروز اختلاف در میان اعضای این کمیسیون و در نتیجه تعویق این جلسه به گوش می‌رسد.

برخی از خبرگزاریها دلیل این اتفاق را آبستراکسیون شماری از نمایندگان اصلاح‌طلب عضو این کمیسیون عنوان کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد پیش از برگزاری این جلسه تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقلان ولایی عضو این کمیسیون با یکدیگر در زمینه ریاست اردشیر نوریان نماینده شهرکرد، توافق کرده بودند.

بنا بر گزارش این خبرگزاری هم زمان با شروع نشست کمیسیون امنیت ملی که با حضور ۱۹ عضو این کمیسیون برگزار شد، تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب عضو این کمیسیون که متوجه می‌شوند رای لازم برای تصدی ریاست کمیسیون را ندارند، تصمیم به ترک جلسه و  آبستراکسیون گرفتند تا جلسه از حد نصاب لازم و رسمیت بیفتند.

تسنیم نوشت  اردشیر نوریان نماینده شهرکرد، شهروز برزگر نماینده سلماس، علی نجفی نماینده بابل و علیرضا رحیمی نماینده تهران از جمله افرادی بودند که نشست کمیسیون را به منظور از حد نصاب افتادن رسمیت جلسه، ترک کردند.

با این حال شماری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین دلیل تعویق این رأی‌گیری را عدم حضور شماری از نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن جلسه عنوان کردند.

ولی الله نانواکناری به خبرنگار قدس آنلاین گفت: برخی از نمایندگان به دلیل سفر در این جلسه حاضر نشدند و برخی نیز با وجود آنکه در جلسه علنی مجلس حاضر بودند، اعلام کردند که کسالت یا بیماری دارند و در جلسه بعد از ظهر کمیسیون حاضر نشدند.به همین دلیل جلسه رأی‌گیری و انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون به روز یکشنبه موکول شد.

محمد مهدی برومندی هم در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین تأیید کرد که شماری از اعضای این کمیسیون در جلسه امروز عصر شرکت نکردند و این جلسه به حد نصاب نرسید.

در همین حال ابوالفضل حسن بیگی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه دوره هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی چهارشنبه گذشته به پایان رسیده این کمیسیون عملا هیئت رئیسه نداشته و جلسات آن وجاهت قانونی برای بررسی طرح‌ها و لوایح را ندارد و به همین دلیل تا هفته آینده که انتخابات سال سوم هیئت رئیسه آن برگزار نشود هیچ طرح و لایحه‌ای در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.