بشرویه -معاون فرماندار بشرویه گفت: لازم است برای آگاهی بخشی خانواده ها و به خصوص افزایش دقت جوان و نوجوان به اثرات سوء مصرف مواد مخدر تلاشی جدی تری داشت و همت و همکاری تمامی دستگاه‌های متولی را می طلبد.

تلاش دستگاه ها برای آگاهی بخشی خانواده ها از اثرات سوء مصرف مواد مخدر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،" علی شفیعی "معاون فرمانداری شهرستان بشرویه  در نشست اعضای کمیسیون فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل دفتر فرمانداری برگزار شد، روی آوری قشر جوان و نوجوان را به استفاده از مواد مخدر نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: یکی از پدیده های شوم که جوامع انسانی را مورد تهدید قرار داده است گرایش قشر جوان و نوجوان به سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان است که متاسفانه در شهرستان بشرویه که مردمی معتقد به مبانی اسلامی و ولایی دارد می‌تواند زنگ خطری برای خانواده‌ها باشد.

وی با اظهار اینکه در سال ۹۶ پیگیری مناسبی برای برنامه های اجرایی و اثربخش در امر آموزش های خانواده و جامعه هدف مورد تهدید به عمل نیامده گفت: لازم است برای آگاهی بخشی خانواده ها و به خصوص افزایش دقت جوان و نوجوان به اثرات سوء مصرف مواد مخدر تلاشی جدی تری داشت و همت و همکاری تمامی دستگاه‌های متولی را می طلبد.

 معاون فرمانداری بشرویه از ادارات و نهادهای متولی و عضو کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر هم خواست با تنظیم برنامه‌های جامع و مدون قبل از شروع جلسات کمیسیون به صورت مکتوب اعلام تا مصوبات لازم برای اجرایی شدن آنها در کمیسیون اصل ۹۰  مطرح شود.

شفیعی همچنین از ادارات و نهادها هم خواست تا با پیگیری و اعلام برنامه ها به استان نسبت به جذب اعتبارات لازم از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اقدام کنند.

وی تصریح کرد:  تشکیل جلسات منظم کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر به صورت هر ماه  در راستای  اجرایی شدن برنامه های جامع و طرح و بررسی آن در کمیسیون نیاز است تا راهکارهای ارائه شده توسط ادارات و نهادها به مرحله کاربردی برسد.

"سرهنگ دوم علی فولادی" فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه ، تهیه توزیع و مصرف مواد مخدر در جامعه را نگران کننده خواند و گفت : این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز اکثر رفتارهای نابهنجار اجتماعی باشد که باید برای  جلوگیری از شیوع این معضل  تلاش و همتی جهادی داشت.

وی افزود: در سال ۹۶ و در استان خراسان جنوبی بالغ بر ۴۷ تن انواع مخدر کشف و ضبط گردید که شیوع این پدیده خانمان‌سوز نگران کننده است .

فولادی با اظهار اینکه شهرستان بشرویه در مسیر محورهای مواصلاتی کاروان‌های قاچاق مواد مخدر  است تصریح کرد: هرچند عبور کاروان های قاچاق مواد مخدر از محورهای مواصلاتی شهرستان نزدیک به صفر است ولی متاسفانه در سال گذشته حدود ۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط گردید که اکثراً به صورت خرده فروشی بوده است.

 فرمانده نیروی انتظامی  بشرویه ، از تلاش و مبارزه بی وقفه پرسنل نیروی انتظامی با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: مصمم هستیم با تلاش و جدیت تمام عوامل توزیع کننده و خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهیم ولی برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی خیلی قهرآمیز نیست.

 وی آگاهی بخشی مردم از اثرات منفی سوء مصرف مواد مخدر را لازم و ضروری دانست و گفت : کنترل اعضای خانواده توسط والدین اولین نقش سازنده در پیشگیری از روی آوری قشر جوان و نوجوان به مواد مخدر دارد و لازم است متولیان امور تبلیغی و آموزشی در این راستا همت بیشتری داشته باشد .

فولادی با اعلام اینکه در شهر بشرویه  معتاد ولگرد نداریم گفت :در سطح شهرستان بشرویه دسترسی به مواد مخدر آسان نیست بنابراین مصرف کنندگان این گونه مواد اماکن خاصی را برای تهیه آن در نظر ندارند و می توان با همت بلند مسئولین و مردم با سامانه اطلاع‌رسانی پلیس ۱۱۰ همان فضاهای حداقل اینکه مواد مخدر در آنجا عرضه می شود را ناامن کرد.

 فرمانده نیروی انتظامی برخی از اقدامات شایسته قرارگاه جوادالائمه بسیج سازندگی در قالب  برنامه های آموزشی مشاوره های فردی و فرهنگ سازی در زمینه  اثرات مصرف مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: برنامه‌های این قرارگاه در قالب شعارنویسی جلسات آموزشی، استفاده از جامعه هنری و بالا بردن سطح آگاهی قشر جوان و نوجوان از معضلات مصرف مواد مخدر در  محل‌های مورد تهدید بسیار تاثیر گذار بوده است .

وی بی کاری و فقر را زمینه ساز اصلی روی آوری قشر جوان و نوجوان به سوی مواد مخدر دانست و گفت: اولویت کاری نیروی انتظامی پیگیری مشکلات خانواده ها و جوانان ،بالا بردن قدرت نه گفتن به مصرف مواد مخدر، تلاش بیشتر برای کشف مواد مخدر و مراقبت و مواظبت از قشر جوان و نوجوان است.

به کلینیک های ترک اعتیاد نظارت بیشتری شود

در ادامه "سرگرد عباسی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم از شیوع مصرف مواد دخانی و ناس توسط قشر جوان و نوجوان خبر داد و گفت: یکی از معضلاتی که قشر جوان و نوجوان را امروزه در گیر کرده روی آوری آنان به سوی مواد دخانی از جمله کشیدن قلیان و مصرف ناس است که قانونی برای منع آن  نیست ولیکن خانواده‌ها می‌توانند با پیشگیری از این موضوع به سلامت قشر جوان و نوجوان خود کمک کنند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر بشرویه  خواستار نظارت دقیق تر بر کارکرد کلینیک ترک اعتیاد بشرویه شد و گفت:متاسفانه برخی از مصرف کنندگان قرص متادون که با هدف پاکسازی از مواد مخدر استفاده می‌کنند سهمیه خود را از کلینیک دریافت و در بازار به فروش رسانده و مجدداً مواد مخدر تهیه و مصرف می کنند که خود نوعی بازگشت به اصل اعتیاد است و باید بر این مناطق نظارت بیشتری شود.

 عباسی از نهادهای حمایتی هم خواست افرادی را که با هزینه دولتی برای ترک به کمپ های دولتی معرفی می‌کنند پس از پاک شدن مورد نظارت و حمایت بیشتر قرار دهند تا دوباره به سوی مصرف مواد مخدر بازگشت نکنند در غیر این صورت هزینه های دولتی را از آنان باز پس بگیرد.

" عبداللهی" مسئول کمیته امداد امام  خمینی بشرویه از حمایت  این نهاد از افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر که قصد ترک اعتیاد دارند خبر داد و گفت: در بین اعضای خانواده تحت حمایت افرادی که قصد داشته باشند برای ترک اعتیاد به کمپ‌های مجاز مراجعه کنند  هزینه لازم برای یک بار با آنان پرداخت می‌شود و لازم است گواهی پاک بودن را از مراجع ذیصلاح ارائه دهند .

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی در راستای اجرای طرح آموزشی مشاوره کلاس های آموزشی را برای ۲۶ نفر از اعضای خانواده های تحت حمایت برگزار کرده که امسال هم این طرح را ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بشرویه ، اجرای طرح های هدفمند برای حمایت از خانواده های تحت آسیب های سوء مصرف مواد مخدر را از برنامه‌های این نهاد معرفی کرد و گفت: حمایت های خود را از خانواده هایی که مواد مخدر را ترک کرده و پاک شده اند در قالب ایجاد اشتغال و فرهنگ سازی زمینه کسب و کار تامین می‌شود .

" حسن قلی پور" رئیس اداره بهزیستی  بشرویه هم از معرفی بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر به کمپ های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۹ نفر برای ترک اعتیاد به کمپ های شهرستان‌های همجوار و در سال جاری تاکنون ۲۶ نفر معرفی شده‌اند که در مجموع ۳۷ میلیون تومان برای پاکسازی آنان هزینه شده است .

وی از برگزاری کارگاه های آموزشی، ایستگاه نقاشی، خط ملی مشاوره و استفاده از ظرفیت های هنری در هفته ی آگاهی بخشی از سوء مصرف مواد مخدرکه در اول تیر ماه شروع خواهد شد خبر داد .

در پایان این نشست اعضای کمیسیون فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزاری جلسات ماهانه کمیسیون، گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها تبلیغ و اطلاع رسانی ،اثرات سوء مصرف مواد مخدر از طریق رسانه شهرنما، اجرای نمایش های هنری توسط اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، پیگیری جدی احداث کمپ ترک اعتیاد را در شهرستان بشرویه مصوب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.