قدس آنلاین:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:برنامه ریزی‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و اثار تاریخی و صنایع دستی شهرستان‌های استان و توقف زائران در مسیرهای منتهی به مشهد در دستورکار است.

توقف زائران در مسیرهای منتهی به مشهد در دستورکار است/در مسیربیرجند به مشهدرالی بزرگ انجام می شود

ابوالفضل مکرمی فردر جلسه ستاد اجرایی خدمات سفراستان خراسان رضوی ویژه سفرهای تابستانی افزود: در حال حاضرمسافران، گردشگران و زائران در طول مسیررسیدن به مشهد کمترین توقف را دارند، اما دربرخی دیگراز شهرها و استان‌های کشور از جمله تبریز چند روز توقف دارند و از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بازدید دارند.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای آشنایی علاقه‌مندان با ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی در مسیربیرجند به مشهدرالی مشهد بیرجند در دستورکار قرار گرفته است، گفت: دراین رالی که ۲۷ و ۲۸ تیرماه برکزار می شودشرکت کنندگان از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرهای تربت حیدریه، گناباد، قاین و بیرجند بازدید خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره  به برخی برنامه‌ها برای افزایش ضریب اشغال تخت‌های اقامتی گفت: در ایام تعطیلات و شب‌های قدر میانگین اشغال اتاق‌های اماکن اقامتی به حدود ۹۳ درصد رسید که امیدواریم همین روند در تابستان نیز حفظ شده و ادامه یابد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مکرمی فر با بیان این که معاونت گردشگری کشور و ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیش بینی دو تعطیلی زمستانه با همکاری آموزش و پرورش را در دستور کار دارند، گفت: اگر این برنامه اجرا شود توزیع سفر صورت خواهد گرفت و شعار همه مکان وهمه زمان محقق وموج تدریحی سفرها را به دنبال خواهد داشت.

وی راه اندازی شبکه رادیویی و آغاز به کار شبکه تلوزیونی گردشگری از دیگر برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد.

برخورد با گران فروشی حتی بدون داشتن شکایت مردمی

 مهدی فروزان مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری وسخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بر ضرورت برخورد با گران فروشی در مشهد تاکید کردو گفت: حتی اگرشکایتی ازگران فروشی وجود نداشته باشد، اما گران فروشی صورت می‌گیرد باید با متخلف برخورد شود.

وی با بیان این که کمیته‌های مختلف ستاد برنامه‌های خود برای تابستان به ستاد ارسال کرده اند، افزود: دراطراف حرم تهمیداتی اندیشیده شود که خودپردازهابه صورت شبانه روزی فعال باشد و خدمات ارائه کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ارتقاء فرهنگی میزبانی از رائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در مشهد گفت: نوروزامسال ۹۰ هزار نفر در سامانه میزبانی ثبت نام کرده اند و میزبانی زائران در منازل خود بوده اند.

تخصیص ۲۵ درصد اعتبارات کلات به گردشگری

موسوی تبارفرماندار شهرستان کلات هم در ادامه این جلسه گفت: شهرستان کلات دارای ظرفیت‌های ویژه گردشگری است و با توجه به تغییر زمان بارش‌ها و سیلاب‌های باید به گردشگری به صورت ویژه توجه شود.

وی افزود: امسال توجه خاصی به این موضوع صورت گرفته است و بیشتر اعتبارات از محل نفت و گاز و با درصد تخصیص بالاست و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معادل ۲۵ درصد اعتبارات شهرستان برای حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

افزایش تیم‌های نظارت ترافیکی در تابستان

سرهنگ محسن قمری حانشین پلیس راهور خراسان رضوی  از افزایش تیم‌های نظارت ترافیکی  در تابستان امسال خبرداد و گفت: ۸ شهر را به عنوان شهر هدف تعیین کردیم که عمده آن‌ها منتهی به مشهد مقدس هستند و براساس آنالیزی که از تصادفات در مشهد داشتیم ۹۰ درصد تصادفات در معابر بزرگراهی و حاشیه‌ای بوده است که براین معابر تمرکز صورت خواهد گرفت.

وی بر ضرورت تامین پارکینگ با همکاری آستان قدس مانند ایام نوروزتاکید کرد و گفت: با وجود این که همچنان زائرسرا و اماکن اقامتی ساخته می‌شود، اما تامین پارکینگ کمتر مورد توجه است.

قمری ادامه داد: مسیرهای ظرقبه و شاندیز در روزهای پایانی هفته با ترافیک سنگینی مواجه است وباید برای معابر منتهی به این شهرستان برنامه ریزی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.