ساری- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از هزینه ۴۰ میلیاردی برای بیماران خاص در مازندران خبر داد.

سالانه ۴۰ میلیارد تومان برای بیماران خاص در مازندران هزینه می شود / افزایش بیماری ام اس و دیابت در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رسول ظفرمند صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی عضو شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت از وجود  ۴ هزار و ۱۱۲ بیمار خاص تحت پوشش در استان اشاره و اظهار کرد: همه بیماران خاص از آموزش های خودمراقبتی بهره مند می شوند تا هزینه های نامتعارف کاهش یابد.

وی ادامه داد: با انجمن های مذکور نشست هایی را برگزار کردیم تا آموزش های لازم را در راستای تداوم آگاه سازی بیماران داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از وجود  یک هزار و ۶۶  بیمار ام اس و ۹۵۲ بیمار دیالیزی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بیماری های ام اس و دیالیز روند رو به رشدی داشته و در این راستا باید تدبیری اندیشید.

دکتر ظفرمند افزود: با آموزش و سختگیری در زمینه آزمایش های قبل از ازدواج توانستیم اثرگذار باشیم و رشد تعداد  تالاسمی در استان را متوقف کنیم.

وی دیابت را عامل تاثیرگذاری در راستای افزایش بیماران دیالیزی دانست و خاطرنشان کرد: با آموزش می توان این روند را متوقف کرد.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اینکه اگر جامعه اطلاعات را دریافت کند، مطمئناً به کمک می آید، یادآور شد: با آموزش بیماران خاص می توان خط مشی درست را ترسیم و هزینه ها را کاهش داد.

دکتر ظفرمند با اعلام اینکه برخی بیماران نحوه برخورد با بیماری شان را نمی دانند، گفت: بعنوان نمونه اگر بیمار هموفیلی نحوه برخورد با این بیماری در گام های اولیه را یاد بگیرد، مصرف فاکتورهایش کاهش می یابد.

وی افزود: در راستای تامین داروهای بیماران خاص کوتاهی نکردیم تا به روند درمان اینگونه بیماران آسیب وارد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.