شهرکرد-فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان از دستگیری باند حفاران غیر مجاز در روستای جمالو از توابع شهرستان بن خبر داد .

دستگیری باند حفاران غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان :سرهنگ محسن زمانی اظهار داشت: پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی ، فرماندهی یگان حفاظت استان با همکاری کلانتری شهرستان بن و ضمن هماهنگی با مقام قضایی این شهرستان موفق به  متلاشی نمودن یک باند ۴ نفره حفاران غیر مجاز در حین حفاری در بافت قدیم روستای جمالو از توابع شهرستان بن شد .

وی با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده ای تشکیل و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری می باشد،افزود: از این متهمان تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط گردید .

زمانی در پایان یادآور شد: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند به صورت شبانه روز با شماره های ۳۳۳۴۲۹۱۲ و ۳۳۳۳۵۱۵۸ تماس حال نمایند.

به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.