کرج – اعضای شورای شهر کرج در شصت و هفتم جلسه خود با لایحه افزایش ۱۴۰ میلیارد ریالی اعتبار تکمیل تقاطع شهید آجرلو با کسر ردیف بودجه‌ پروژه بزرگراه شمالی موافقت کردند.

افزایش ۱۴۰ میلیاردی اعتبار تکمیل تقاطع «شهید آجرلو» کرج/بودجه «بزرگراه شمالی» آب رفت!

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین این جلسه صبح امروز چهارشنبه با حضور اعضای شورا و همچنین سرپرست شهرداری کرج برگزار شد.

رییس کمیسون محیط زیست شورای شهر کرج  در نطق پیش‌ از دستور با اشاره به لغو جلسه پیشین به دلیل مرخصی برخی از اعضا  گفت: خواهشمندم جلسات شورای شهر به عنوان نهاد ناظر برعملکرد شهرداری  با نظم بیشتری برگزار شود چرا که عدم حضور برخی اعضا و یا تاخیر در حضور در جلسات زیبنده‌ شورا نیست‌.

حسین محمدی افزود: برای حضور در جلسات حق جلسه دریافت می شود بنابراین بین افرادی که حضور دائم دارند و احساس مسئولیت دارند با دیگران بایستی تفاوتی قائل شد.

در ادامه جلسه لایحه‌ دوفوریتی تعیین نرخ کرایه‌ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید در جلسه‌ شورای شهر کرج مورد بررسی قرار گرفت که مخالفت برخی اعضا به  کیفیت ارائه‌ خدمات، وظایف و حق‌الزحمه‌ تعریف‌ شده برای مدیر اجرایی، مدل خودروهای مورد استفاده و افزایش درصد پیمانکار را در پی داشت.

فرج‌الله ایلیات در این ارتباط گفت: بر اساس اهمیت موضوع به دو فوریتی بودن آن رای داده شده است ولی مشخص نشده پیشنهاد بررسی‌شده و کارشناسی‌شده‌ مربوط به کارگروه ماده ۱۸ یا لایحه شهرداری است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سرویس ها چه مقدار است و این نرخ مشخص نیست، گفت: بنا به  اعتراضات اولیا در سال گذشته در حال حاضر نمونه‌ مشابه سال گذشته در این لایحه مطرح نشده است تا بتوان با مقایسه‌ دقیق به اجماع نظر رسید.

مهدی حاجی‌قاسمی دیگر عضو شورا نیزبا بیان اینکه این لایحه مشکلات بسیاری دارد، افزود:  با توجه اهمیت موضوع و امکان ایجاد تبعات برای مردم، پیشنهاد می‌کنم لایحه در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

این لایحه‌ پس از ارائه‌ توضیحات نمایندگان شهرداری، به دلیلِ لزوم بررسی جامع‌تر و کارشناسی‌تر از دستور جلسه خارج شد و مهلت یک‌ هفته‌ای برای بررسی آن در کمیسیون مربوطه تعیین شد تا در جلسه آتی به‌صورت دوفوریتی مطرح شود.

در ادامه جلسه شورای شهر لایحه‌ ارائه شده از سوی شهرداری در خصوص افزایش ردیف بودجه‌ طرح تکمیل تقاطع شهید آجرلو در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد.

 در این لایحه پیشنهاد افزایش ردیف بودجه به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال مطرح شده که با اعتراض برخی اعضای شورای شهر مواجه شد.

 سرپرست شهرداری کرج در توضیح بیشتر  این لایحه گفت: قرارداد پیمانکار قبلی به اتمام رسیده است و مستلزم این است تا پروژه با پیمانکار جدید ادامه پیدا کند.

محمدرضا احمدی نژاد با بیان اینکه به دلیل مشکلات مالی از ردیف بودجه سال ۹۷ برای تکمیل این پروژه استفاده می شود، گفت: ۱۰ میلیارد تومان  نیز در این پروژه رفع معارض شده است.

وی در ادامه گفت: می‌توان از ردیف بودجه‌ طرح تکمیل بزرگراه شمالی کسر و ردیف بودجه‌ تکمیل تقاطع آجرلو را افزایش داد.

این لایحه با وجود اختلاف نظر برخی اعضا در خصوص دراولویت بودن طرح بزرگراه شمالی یا تقاطع شهید آجرلو در نهایت به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.