میثاقیان همیشه یکی از حامیان کی روش بوده و سبک بازی تیم های او را تحسین کرده است. او معتقد است کی روش برای اولین بار به ما یاد داد چگونه دفاع تیمی انجام دهیم و چگونه با حوصله به هدفمان برسیم تا آسیا  را تسخیر کنیم. با میثاقیان در مورد بازی با اسپانیا و نظرش در مورد شیوه بازی تیم ملی حرف زدیم.

میثاقیان: کی‌روش بلد است اسپانیا  و پرتغال را در تله بیندازد

به گزارش قدس انلاین، میثاقیان همیشه یکی از حامیان کی روش بوده و سبک بازی تیم های او را تحسین کرده است. او معتقد است کی روش برای اولین بار به ما یاد داد چگونه دفاع تیمی انجام دهیم و چگونه با حوصله به هدفمان برسیم تا آسیا  را تسخیر کنیم. با میثاقیان در مورد بازی با اسپانیا و نظرش در مورد شیوه بازی تیم ملی حرف زدیم.

■ به عنوان یک ایرانی برای بازی با اسپانیا دلهره دارید؟
 به هرحال خیلی دوست دارم که نتیجه خیلی خوبی مقابل اسپانیا به دست بیاوریم. فوتبال را همین دلهره هایش زیبا کرده است. الان برزیلی ها هم مقابل هر تیمی قرار بگیرند دلهره دارند. در بازی با مراکش چه کسی فکرش را می کرد آن توپ را خودشان به گل تبدیل کنند؟ همین احتمالات و اتفاقات است که باعث دلهره ها و زیبایی ها  می شود.  

■ با این حال تفاوت سطح تیم ها کاملا مشخص است و جدا از بحث قابل پیش بینی نبودن فوتبال می توان تا حدود زیادی روی نتایج حدس هایی زد.
بله. اما معتقدم در جام جهانی تیم‌ها با قلبشان بازی می کنند و تا آخرین نفس می جنگند. همین هم هست که معادلات معمولی فوتبال کاملا بهم می‌ریزد. شما ایسلند را ببینید مقابل آرژانتین و مسی. مکزیک با آلمان ها که قهرمان جهان بودند چکار کردند؟ فوتبال در جام جهانی حیثیتی است و خیلی تابع تاکتیک و قوانین نوشته شده نیست.

■ پس به متوقف کردن اسپانیا امیدوارید؟
خیلی. علاوه بر همت و غیرت بچه ها من به شناخت کی روش از اسپانیا خیلی امیدوارم. او فوتبال اسپانیا را به خوبی می شناسد و 
می داند که چه راهی را برای از کار انداختن مردان هیرو انتخاب کند. خیلی از بازیکنان دوتیم پرتغال و اسپانیا شاگردان او بوده اند و بلد است آنها را در تله بیندازد.  

■ مقابل تیکی تاکای اسپانیایی ها می شود با همان روش دفاع مقابل مراکش موفق بود؟
قطعا نه. اسپانیایی ها راه های مختلفی برای عبور از دفاع های فشرده بلدند. در این بازی وظیفه اصلی بر عهده دفاع ها و هافبک های دفاعی ماست. به خصوص در جناحین با حضور آلبا و ایسکو کارمان سخت است.

■ شما که معمولا تیم های دونده ای داشته اید اگر جای کی روش بودید پرس را از زمین حریف شروع می کردید یا در زمین خودمان تجمع می کردید و در کمین می نشستید؟
چون از شرایط آمادگی بازیکنان تیم ملی اطلاع دقیقی ندارم نمی توانم الان چنین نظری بدهم. اما معتقدم کی روش کارش را بهتر از تمام مربیان بلد است. او بهترین مربی جهان است. ما باید او را حالا حالاها حفظ کنیم.

■ به صعود از این گروه امیدوارید؟
من همیشه می گویم تیم ملی ما بهترین بازی ها را انجام می دهد و همیشه به تیم ملی مان امیدوارم. ته دلم می گوید با هر اتفاقی که بیفتد این بار صعود می کنیم  به خصوص که بازی آخرمان با پرتغال است و کی‌روش به خوبی راه متوقف کردن این تیم را بلد است.

■ این روزها در خرمشهر جام جهانی را می بینید؟
هنوز کارم را به طور رسمی در آنجا شروع نکرده ام. اما تمام هدفم این است که دل مردم عزیز و مظلوم خرمشهر  را با آوردنشان به لیگ برتر شاد کنم. حق این مردم فداکار این نیست. آنها باید صاحب بهترین تیم ها در فوتبال ایران باشند.  

انتهای پیام/

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.