اهواز_ نخستین نشست هماهنگی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد .

هماهنگی‌های اولیه برای راه‌اندازی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) آیین ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به ایران هر ساله در سه شهرستان استان خوزستان برگزار می‌شود.  

محمد جوروند افزود: در مراسم امسال که در شهرهای خرمشهر، دزفول و بهبهان از تاریخ ٢٢ تیر ٩٧ برگزار خواهد شد، محمودرضا برازش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهند داشت.  

وی با اشاره به استفاده از تمامی ظرفیت‌های این شهرستان‌ها در برگزاری این رویداد مهم اضافه کرد: امسال محوریت این برنامه در شهرستان خرمشهر و در ٢٢ تیر ٩٧ خواهد بود.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از روسای ادارات شهرستان‌های برگزار کننده این مراسم خواست که ضمن استفاده از کمک‌ها و مساعدت‌های ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی زمینه را برای حضور و همکاری بیش از پیش مردم در این برنامه مهیا کنند.  

جوروند با تاکید بر چگونگی برگزاری بهتر و پربارتر این حرکت نمادین خاطرنشان کرد: شکل برگزاری این مراسم در جذب مردم به این رویداد مهم بسیار تعیین کننده خواهد بود.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع برگزارکنندگان این کاروان نمادین گفت: انتظار می‌رود امسال در برگزاری این مراسم از ظرفیت‌ نهادهای غیردولتی و مردمی و همچنین حضور عشایر این شهرستان‌ها استفاده شود.  

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری این حرکت نمادین اظهار کرد: از جمله برنامه‌هایی که بنا است در این مراسم اجرا شود می‌توان به اجرای مراسم شعرخوانی، نورافشانی و سخنرانی اشاره کرد.  

در پایان این جلسه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خرمشهر، دزفول و بهبهان ضمن ارایه گزارش عملکرد این مراسم در سال ٩٦ به تشریح برنامه‌های پیشنهادی این حرکت نمادین در سال ٩٧ پرداختند.  

این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خرمشهر، دزفول و بهبهان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.