قدس انلاین : معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از معلولیتها در این استان امسال ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت که نسبت به پارسال ۲۵ درصد بیشتر است.

۳۷ میلیارد به پیشگیری معلولیتها در خراسان رضوی اختصاص یافت

مسعود هنربخش در نشست دست اندرکاران پایگاههای سلامت اجتماعی در سبزوار افزود: مشاوره ژنتیک، پیشگیری از بروز معلولیتها و غربالگری اولویتهای سازمان بهزیستی هستند.

وی همچنین بر نقش پایگاههای سلامت اجتماعی در پیشگیری از معلولیت و کاهش آسیبهای اجتماعی تاکید و بیان کرد: هم اینک ۳۲ پایگاه سلامت اجتماعی در سطح خراسان رضوی فعال دارند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: پایگاههای سلامت اجتماعی جهت پیشگیری اولیه در سطح شهرها و محلات ایجاد شده و با بهره گیری از ظرفیت مردمی اقداماتی جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، معلولیت و اعتیاد انجام می دهند.
وی به ساماندهی معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر هزار و ۷۵۰ معتاد متجاهر یا بی سامان در ۱۱ مرکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی ساماندهی شده اند.
هنربخش گفت: مسئولیت مراکز ماده ۱۶(ساماندهی معتادان متجاهر) پارسال به بهزیستی واگذار شد. معتادان متجاهر با حکم قضایی از سوی پلیس جمع آوری و به مراکز نگهداری، درمان و بازتوانی سپرده می شوند.
وی در ادامه به پلمپ ۸۰ کمپ و مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در خراسان رضوی ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده فعالیت مراکز فاقد مجوز ترک اعتیاد مراتب را به بهزیستی اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.