سخنگوی رسمی ارتش یمن تأکید کرد که فرودگاه الحدیده تحت کنترل نیروهای یمنی است و نیروهای مهاجم از طریق زمینی محاصره شده‌اند.

سخنگوی رسمی ارتش یمن: جنگ نامحدود با متجاوزان ادامه دارد/ فرودگاه الحدیده تحت کنترل است

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی ارتش یمن در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که تلفات تجاوز اماراتی سعودی به یمن بسیار گسترده است. وی ابراز داشت که درگیری‌ها در جنوب شهر الحدیده در مسافت‌های بین ۲۰تا ۳۰ کیلومتر مربع از مناطق النخیلة و الفأزة و الجاح ادامه دارد. این مناطق بخشی از استان الحدیده هستند و تقریبا ۲۰ تا ۶۰ کیلومتر از آن فاصله دارند.

درگیری‌ها در خط ساحلی ادامه دارد

لقمان ابراز داشت که نیروهای متجاوز محاصره شده‌اند و مسیرهای پشتیبانی آنها از سه طرف قطع شده است. متجاوزان در این شرایط بر روی حملات هوایی گسترده و موشک باران از سوی کشتی‌های جنگی حساب کرده‌اند. علاوه بر اینها درگیری‌ها در خط ساحلی نیز در طول استان الحدیده ادامه دارد.

فرودگاه تحت کنترل نیروهای یمنی است

وی در خصوص نیروهای مستقر در فرودگاه الحدیده و روحیه جنگی آنها گفت: فرودگاه تحت کنترل کامل ما است و نیروهای نظامی و مبارزان مستقر در فرودگاه و اطراف آن حضور دارند و در داخل و تمامی جهت‌های پیرامونی آن مستقر هستند. البته دشمن تنها راه خود برای دستیابی به این فرودگاه را در حملات هوایی فشرده و گسترده دیده است.

درگیری‌ نامحدود با مزدوران ادامه دارد

لقمان در پاسخ به سوالی در خصوص محدودیت زمان برای تحقق سریع پیروزی یا درگیری‌های طولانی مدت پاسخ داد:‌ درگیری‌ها برای بخش گسترده‌ای از مزدوران آمریکا و یمن جنوبی و کشورهای دیگر جهان نامحدود است. این مزدوران با دلارهای کشورهای مختلف از امارات آمده‌اند و امارات تنها به دنبال ایجاد کشتار و قبرستانی از این نیروها است و اهمیتی به جان آنها نمی‌دهد. تاکنون صدها نفر از آنها قربانی این حملات شده‌اند، اما امارات اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد.

سازمان ملل متحد هیچ طرحی برای حل مشکلات ندارد

سخنگوی رسمی ارتش یمن در خصوص طرح‌های سیاسی ارائه شده تاکید کرد: موازنه‌های میدانی محل اصلی مواضع است، ما در خصوص طرح‌های سیاسی پیشنهاد شده، تردید داریم، چرا که هر کسی پیشنهاداتی را ارائه می‌کند یا به عنوان میانجی از برخی سازمان‌ها نظیر سازمان ملل متحد پیش‌قدم می‌شود، هیچ پروژه‌ای برای حل مشکلات ندارد. تمام کسانی که به یمن می‌آیند، تنها با هدف نظرسنجی و اطلاع از دیدگاه‌های طرف‌های یمنی در رابطه با راه‌حل ‌ها به این کشور می‌آیند، با این وجود تاکنون هیچ راه حلی به دست نیامده است.

قطع خطوط امدادرسانی به روی متجاوزان

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنان به تشدید محاصره نیروهای متجاوز ادامه می‌دهند و خطوط امدادرسانی زمینی را به روی آنها قطع کرده‌اند. این موضوع باعث شده است نیروهای ائتلاف متجاوز پشتیبانی‌های نظامی خود را از طریق مسیرهای دریایی به مناطق مذکور منتقل کنند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین یک انبار تسلیحات وابسته به متجاوزان را در جنوب منطقه الدریهمی منهدم کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.