کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، بر سر مسائلی از جمله خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به تفاهم رسیدند.

گفتگوی رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور چین درباره ایجاد «صلح حقیقی» در شبه‌جزیره کره

قدس آنلاین، روز چهارشنبه، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، بر سر مسائلی از جمله خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به تفاهم رسیدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون و شی جین پینگ درباره دیدار رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سنگاپور و همچنین راه‌هایی به منظور حل و فصل مسئله خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به تبادل نظر پرداختند.

رهبر کره شمالی همچنین به رئیس جمهور چین تعهد کرد با مقامات چینی به منظور حصول «صلح حقیقی» برای «ایجاد آینده‌ای جدید» در شبه جزیره کره همکاری کند.

 شی جین پینگ در دیدار خود با رهبر کره شمالی اعلام کرد اقدامات مشترک دو کشور صلح و ثبات را در شبه جزیره کره تثبیت خواهد کرد.

رئیس جمهور چین در نشستی که در پکن برگزار شد گفت: «من اطمینان دارم با اقدامات مشترک چین و کره شمالی، روابط ما به یقین می‌تواند به نفع هر دو کشور و هر دو ملت باشد. »

کیم جونگ اون به رئیس جمهور چین گفت پیش از این، پکن و پیونگ یانگ مانند اعضای خانواده به یکدیگر کمک‌رسانی می‌کردند. شین‌هوا همچنین اعلام کرد کیم جونگ اون سفر دو روزه خود را با بازدید از نمایشگاه علوم کشاورزی و مرکز فرماندهی متروی پکن به پایان رساند.

دیدار رهبر کره شمالی با رئیس جمهور چین در حالی است که در روزهای گذشته، کیم جونگ اون با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سنگاپور دیدار و گفتگو کرد. در پی این نشست دو جانبه، ترامپ با «تحریک‌آمیز» خواندن مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، مقامات واشنگتن و سئول را غافلگیر کرد. آمریکا و کره جنوبی پذیرفتند یک مانور نظامی را که قرار بود در ماه اوت برگزار شود، به حالت تعلیق درآورند. با این‌حال، همچنان درباره مانورهای نظامی مشترک آینده میان این دو کشور تصمیمی اتخاذ نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.