خرم آباد- معاون درآمدهای مالیاتی لرستان از معافیت مالیاتی نشریات مکتوب و الکترونیک استان با ارسال اظهارنامه مالیاتی خبر داد.

معافیت مالیاتی نشریات؛ مشروط بر ارسال اظهارنامه مالیاتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا بیات با تأکید بر آخرین مهلت ارسال اظهارنامه های حقیقی تا پایان وقت اداری ۳۱خرداد گفت: طبق ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم کشور؛ فعالیتهای انتشاراتی، مطبوعاتی، هنری و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای ذیربط فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات معاف هستند.

بیات با اشاره به مالیات نرخ صفر مشاغل نامبرده بیان کرد: نرخ صفر روشی است که مودیان مشمول آن تسلیم به اظهارنامه، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد برای درآمدهای خود به ترتیب مقرر در این قانون و در موارد مشخص شده سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی ادامه داد: سازمان مذکور مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان براساس مستندات و مدارک و اظهارنامه است که پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان، مالیات آنها با نرخ صفر درصد محاسبه می شود.

بیات با تأکید بر اینکه جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی برای مودیان حقیقی تا ۳۱خرداد و مودیان حقوقی تا ۳۱تیر مهلت دارند افزود: مودیان می توانند با مراجعه به دفاتر پستی، پیشخوان ها و کافی نت ها و ارائه مدارک مورد نیاز و یا  با مراجعه به سایت سازمان مالیاتی (تسلیم اظهارنامه) و بارگذاری مدارک و اطلاعات خواسته شده در این مورد اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: تمامی انجمن ها، احزاب و تشکل های صنفی غیردولتی نیز مانند نشریات مکتوب و الکترونیک موظف به پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی با نرخ صفر درصد هستند.

معاون درآمدهای مالیاتی لرستان در پایان اظهار کرد: در صورتیکه مودیان مشمول معافیت مالیاتی در زمان مقرر نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نکنند از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.