آسوشیتدپرس در مطلبی به رواج سوء‌استفاده جنسی در زندان‌های تحت کنترل امارات متحده در یمن پرداخته است.

آسوشیتدپرس: سوء‌استفاده جنسی در زندان‌های تحت کنترل امارات در یمن رواج دارد

قدس آنلاین- در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: شکنجه‌گران از یک الگوی ثابت پیروی می‌کردند: کتک زدن روزهای شنبه، شکنجه روزهای یکشنبه، و استراحت روزهای دوشنبه. سه روز بعد هم از همین الگو تبعیت می‌کرد. جمعه نوبت به سلول انفرادی می‌رسید.

مردی یمنی که در یکی از زندان‌های امارات متحده عربی -- متحد کلیدی آمریکا -- در یمن بدون تفهیم اتهام اسیر است، ماجرای شکنجه و سوء‌استفاده گسترده را در قالب تصاویر توصیف می‌کند. این نقاشی‌ها که از زندانی در شهر عدن به دست آسوشیتدپرس رسیده است، تصویری ناراحت‌کننده را از جهانی مخفی و مالامال از موارد نقض حقوق بشر به وسیله افسران اماراتی که از مصونیت برخوردار هستند به دست می‌دهد.
عکسی بدون تاریخ که به دست آسوشیتدپرس رسیده است، یک زندانی نقاشی‌شده را نشان می‌دهد که در یک زندان یمن و به وسیله اماراتی‌ها مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد. در متن عربی همراه تصویر آمده است: «زندانی‌ها اینگونه وادار به عریان شدن می‌شوند.»

در ادامه این مطلب آمده است: افسران اماراتی صدها مرد یمنی را که بدون محاکمه در زندان‌های مخفی به سر می‌برند، مورد آزار و شکنجه جنسی قرار می‌دهند.

یک نقاش و 6 زندانی دیگر به آسوشیتدپرس گفتند خشونت جنسی ابزاری مهم برای آزار دادن اسرا و گرفتن اعتراف از آن‌ها است.

نقش‌هایی که بر روی ظروف پلاستیکی کشیده شده است مردی را نشان می‌دهد که عریان از زنجیر آویزان شده است و شوک الکتریکی دریافت می‌کند. مردی دیگر هم روی زمین است، سگ‌هایی در کنارش هستند و چندین نفر به او لگد می‌زنند. تصاویر ناراحت‌کننده‌ای از آزار جنسی هم به چشم می‌خورد.

این هنرمند اسیر می‌گوید: «بدترین چیز درباره وضع ما این است که هر روز آرزوی مرگ می‌کنم اما به آن نمی‌رسم.» این مرد دو سال را در زندان سپری کرد و مشکلاتش از جایی آغاز شد که در میان مردم بر ضد اماراتی‌ها سخن گفت.

آسوشیتدپرس تاکنون از وجود دست‌کم 5 زندان متعلق به امارات آگاه شده است که نیروهای امنیتی در آن‌ها از شکنجه‌های جنسی برای آزار و در هم شکستن زندانی‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.