بندرعباس ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از بهره برداری راه روستایی سلوبلم به گردنه پشتکوه در شهرستان بندرعباس خبر داد.

بهره برداری از راه روستایی سلوبلم به گردنه پشتکوه

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمز گان ، غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت:  احداث پروژه مذکور به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن آن از آرزوهای دیرین مردم منطقه پشتکوه بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد.

وی گفت: طول این پروژه ۶ کیلومتر است و با اعتبار هزینه شده ۲۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 شیری با بیان اینکه عرض این راه روستایی ۶ متر و ضخامت آسفالت به‌کار رفته در آن ۵ سانتی‌متر است، افزود: در این ‏عملیات از آسفالت گرم استفاده شده است.‏

وی ادامه داد: طول کل راههای روستایی شهرستان بندرعباس ۱۷۷۴ کیلومتر است که ۹۷۲ کیومتر آن تا کنون آسفالت شده و ۸۰۱ کیلومتر آن خاکی می باشد. و بر اساس اولویت بندی انجام شده و تفکیک طول راههای خاکی و فاقد آسفالت ۱۶۰ کیلومتر راه خاکی و فاقد آسفالت این شهرستان برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در اولویت اجرایی اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر دوم قرار گرفته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: با ‏اتمام این عملیات، ۱۷۷۱ خانوار از نعمت آسفالت مناسب بهره‌مند می گردند. ‏

شیری در پایان عنوان کرد: پایین بودن شاخص برخورداری از آسفالت در راه‌های روستایی هرمزگان، توجه به احداث راه‌های روستایی را در اولویت قرار داده، از این رو بازگشایی و آسفالت راه‌های روستایی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل، با شدت در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.