زاهدان- پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان برگزار شد.

پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی ایران و پاکستان تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ،غلامرضا گنجی سرپرست اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری، با بیان اینکه محور مذاکرات بین دو هیئت را موضوعات مشترک امنیتی، مرزی، اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته ، اظهار داشت: افزایش اقدامات مشترک امنیتی برای تامین امنیت و پیشگیری از تردد و فعالیت گروه های تروریستی و باندهای شرارت، اجرای طرح های عمراتی از قبیل برق دار نمودن شش روستای منطقه ماشکیل، تامین امنیت بازارچه های مرزی، تسهیل و افزایش مراودات اقتصادی و مرزی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره بیت هیات ایرانی و پاکستانی در این کمیته است. 

رئیس هیئت ایرانی نیز با اشاره به حادثه تروریستی ۱۴ ماه گذشته مرز میرجاوه که منجر به شهادت ۹ مرزبان ایرانی و اسارت سرباز وظیفه به نام سعید براتی شده بود، گفت : برخورد جدی و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری و باندهای شرارت یکی از مهم‌ترین محورهای مورد تاکید از سوی هیئت ایرانی بود که از طرف پاکستانی خواسته شد در اسرع وقت نسبت به آزادسازی و بازگرداندن وی اقدام کنند.

گفتنی است هیئت پاکستانی به ریاست طریق رحمان رئیس نیروی لویز ایالت بلوچستان پاکستان صبح امروز از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند و مورد استقبال مسئولین همتراز ایرانی قرار گرفتند. 

شایان ذکر است کمیته دائمی مشترک مرزی ایران و پاکستان زیرمجموعه اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است که بین مقامات عالی رتبه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به صورت دوره ای برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.