کرج - معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اجرای طرح نشاط معنوی جهت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جوار ۲۵ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

بقاع متبرکه البرز میزبان طرح «نشاط معنوی» می شود

حسین قبادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی در استان البرز، گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد قطب فرهنگی در بقاع متبرکه و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان طرح نشاط معنوی در جوار ۲۵ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان البرز اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه را یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و اظهار کرد: امروز ضرورت دارد غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، نوجوانان وجوانان اولویت اول مسئولان فرهنگی باشد.

این مسئول اهداف این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از ظرفیت بی بدیل بقاع در امور فرهنگی، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، ترویج سبک زندگی اسلامی قرآنی، تعمیق باورهای دینی در نسل جوان و استفاده از ظرفیت های اساتید و حوزه های علمیه در اجرای این طرح برشمرد و گفت: اجرای طرح از ۱۶ تیرسال جاری آغاز می شود و تا ۳۱ مرداد ماه در دو بخش خواهران و برادران ادامه خواهد شد.

قبادی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان از سنین ۱۸- ۷ سال دراین طرح شرکت خواهند کرد، گفت: در سال گذشته در جوار ۲۰ بقعه متبرکه این طرح برگزار شد و امسال به دلیل استقبال جوانان و نوجوانان ۲۵ بقعه در شهرستان های تابعه استان مجری این طرح خواهند بود.

وی افزود: اساتید برجسته ازحوزه علمیه قم و حوزه علمیه استان البرز در رشته های مختلف دانش آموزان، جوانان و نوجوانان را آموزش می دهند.

قبادی با بیان اینکه این دوره و طرح بایستی منجر به خروجی موفقیت آمیزی باشد، گفت: طرح ها و برنامه ها را به صورت هدفمند دنبال کرده ایم و در پایان این طرح آزمون برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرزافزود: در کناراین طرح خیمه های معرفت باحضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم درکنار امامزاده ها خواهیم داشت و عموم مردم نیز می توانند از برنامه های خیمه معرفت در مشاوره های خانوادگی و غرفه فرهنگی کودکان استفاده کنند.

قبادی در پایان با اشاره به برگزاری اردوهای مختلف در این طرح گفت: بنا به تفکیک جنسیتی و سنی این اردوها درون استان برگزارمی شود و امکان ایجاد اردوهای برون استانی شامل اردوهای زیارتی نیز فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.