شهرکرد-رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت:از تعداد پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف استان ۱۳ هزار و ۱۵۳ پرونده منجر به صلح و سازش شده که از این میزان ۱۸ فقره پرونده قتل عمد منجر به سازش گردیده است.

۱۸ پرونده قتل عمد در شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمدرضا بهرامی سامانی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: برنامه های هفته قوه قضائیه از روز جمعه اول تیرماه سال جاری آغاز و به مدت یک هفته با برنامه ها و مراسمات مختلف ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره بیشترین اتهامات در استان به ترتیب اولویت گفت:توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت، تهدید،تخریب، انتشار تهمت، افترا و فحش،‌تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی و کلاهبرداری از جمله این اتهامات را شامل می شود.

بهرامی با اشاره به میزان مختومه شدن پرونده در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ گفت: تعداد پرونده های مختومه در سال ۹۶ نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته و در مجموع ۱۴۸ هزار و ۹۸۳ پرونده در دادگاه های استان و ۵۶ هزار و ۶۳۵  پرونده در شورا های حل اختلاف سراسر استان مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به امور زندانیان و کمسیون عفو و بخشودگی افزود: ۲۱ جلسه کمسیون عفو بخشودگی تشکیل و از تعداد یک هزار و ۱۳۶ فقره درخواست عفو با تعداد ۳۶۸ فقره عفو موافقت شده است.

 وی افزود: تا کنون ۱۰۰ دوره آموزشی مختص زندانیان شامل طرح امید، کلاس های قرآن و فنی و حرفه ای برگزار و ۳ هزار و ۲۸ گواهی پایان دوره به زندانیان اعطا و ۱۱۵ نفر از زندانیان حافظ ۱ تا ۱۰ جزء قرآن شده اند.

بهرامی با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل دادگستری گفت: پیگیری پرونده های اراضی ملی هفشجان که بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار است،رفع تصرف ۸۳ هکتار از اراضی شهرستان بروجن، پلمپ ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز،بازگشت ۴۶۱ هکتار از اراضی ملی به بیت المال،تشکیل کمیته برخورد با فعالیت های غیر مجاز پزشکی و دارویی و پیگیری مسائل حقوقی محیط زیست و آب استان از جمله اقدامات حوزه ریاست دادگستری استان بوده است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر استان اظهار کرد:در ۲ منطقه آلوده شهرستان های شهرکرد و بروجن عملیات پاکسازی انجام شده است.

 وی با اشاره به رفع تصرفات حریم رودخانه افزود: حریم و بستر رودخانه زاینده رود به ۸ بازه تقسیم بندی شده که ۳ بازه در حال تکمیل و رفع تصرف می باشد.

بهرامی با اشاره به رهاسازی و آزادسازی حریم راه گفت: آزاد سازی حریم راه در شهرستان شهرکرد حدفاصل شهرکرد و فرخشهر در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف استان گفت: تعداد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته ۵۶ هزار و ۸۴۷ فقره بوده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۶۶۵ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۵۳ پرونده منجر به صلح و سازش شده که از این میزان ۱۸ فقره پرونده قتل عمد، ۳۴ فقره پرونده نزاع دسته جمعی و ۶ فقره پرونده مربوط به درگیری منجر به صلح و سازش گردیده است.

وی عنوان کرد: تا کنون ۶ هزار و ۹۱۵ فقره کلاس آموزش برای زوج های در شرف ازدواج برگزار، همچنین ارائه خدمات مشاوره ای به ۲ هزار و ۶۸۴ زوج در شرف طلاق انجام که منجر به صلح و سازش ۸۷۳ مورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.