قزوین_ معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمام توان خود را برای تأمین امنیت غذایی مردم و پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و بیماریهای مشترک را به کار می گیریم.

تمام توان خود را برای تأمین غذایی مردم به کار می‌گیریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم رضائیان زاده ظهر روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین که در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تمام توان خود را برای تأمین امنیت غذایی مردم و پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و بیماریهای مشترک را به کار میگیریم چراکه این به عنوان یکی از رسالتهای سازمان دامپزشکی تعریف شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات سالهای گذشته (سال ۹۴ و ۹۵)، نبود واکسن بوده که زمینه بسیاری از بیماریهای دام و طیور شده است که احتمالا اعتبارات لازم برای تأمین این واکسنها و داروهای مورد نیاز با حمایت مجلس شورای اسلامی تأمین شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به نقش این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به دغدغه های رهبری پرداخت و یادآور شد: حمایت از سازمان دامپزشکی باید یکی از اولویت های مسولان قرار بگیرد چراکه این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیتهای داخلی نقش دارد.

رضائیان زاده بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش جلوگیری از خسارتهای دامی و طیور ارزشمند است و می تواند ارزش افزوده بسیاری را ایجاد و امنیت غذایی کشور را تضمین کند.

وی اضافه کرد: جلوگیری و کنترل شیوع تمام بیمارهای دور از انتظار است چراکه زیرا تحقق این امر، تقویت ساختار صنعت طیور کشور را می طلبد که باید اصلاح شود و از روشهای سنتی فاصله گرفت؛ باوجودی که ما در سال های گذشته شاهد شیوع بیماری های دامی از جمله بیماری تب برفکی و آنفولانزای مرغی در برخی از استان ها بودیم، این بیماری ها به خوبی در استان قزوین مدیریت و کنترل شد.

در این مراسم جمعی از نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.