قائم شهر- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از توقیف ۲۶ مورد وسائط نقلیه قاچاق و دستگیری ۳۰ نفر متخلف در شهرستان قائم شهر طی یک ماه گذشته خبر داد.

دستگیری ۳۰ قاچاقچی چوب در شهرستان قائمشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، سرهنگ حسینعلی خورشیدی اظهار کرد: در راستای حفظ منابع ملی و در ادامه گشت، کنترل و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی، همکاران ما طی یک ماه اخیر موفق به شناسایی ۲۶ مورد وسائط نقلیه قاچاق در شهرستان قائم شهر شدند که با پیگیری و اقدامات حفاظتی، این ۲۶ مورد خودرو توقیف و جهت اعمال قانون به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد:  در این رابطه ۳۰ متخلف و قاچاقچی چوب نیز شناسایی و پس از تحقیقات مورد نظر، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که نهایتاً منتج به صدور احکام قضایی گردید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- ساری خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروهای متهمان ، ۱۰۰ استر هیزم قاچاق، ۱۰ متر مکعب چوب صنعتی از نوع گردو، آزاد، راش، ممرز، توسکا، بلوط، لرگ، کلهو، انجیلی و ۱۲ مورد ابزار آلات و ادوات جرم از جمله اره موتوری، تبر و داس کشف و ضبط گردید.

سرهنگ خورشیدی ارزش ریالی این کشفیات را ۱۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: منابع طبیعی، منابع خدادادی بوده و از جنبه های متعددی برای ما انسان ها حائز اهمیت و ارزش هستند و این منابع مختص نسل حاضر نیست بلکه امانتی است برای آینده که باید حفظ شود.

وی از مردم تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی، تخریب، تصرف و قاچاق موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت اطلاع رسانی تا ماموران و کارشناسان جهت بررسی و اقدام لازم به منطقه های گزارش شده اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.