به مناسبت دهه کرامت، طرح «تله مدیسن» از سوم مرداد همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و در سطح هشت روستای استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

درمان بیماران هشت روستای خراسانی با «تله مدیسن» از دارالشفای امام رضا علیه السلام

به گزارش قدس آنلاین، شالفروشان معاون موسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی (دارالشفای امام)،  گفت: شش پایگاه ثابت در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی برپا است که پایگاه‌های مستقر در صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب و امام (ره) برای ارائه خدمت به آقایان پیش بینی شده است.

شالفروشان افزود: در ایام خاص که تعداد زائرین افزایش می‌یابد، تعداد پایگاه‌ها تا بیست عدد افزایش می‌یابد.
از بخش‌های فعال در دارالشفای امام می‌توان به اورژانس به صورت شبانه‌روزی، رادیولوژی و سونوگرافی با بهره‌گیری از دستگاه‌های روز دنیا، بینایی و شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، دندان پزشکی با هفت یونیت اشاره داشت.

 *روزانه ۱۵۰ مراجعه در بخش سونوگرافی ثبت می‌شود

مدیر روابط عمومی موسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی اذعان داشت: به طور میانگین روزانه ۱۵۰ مراجعه در بخش سونوگرافی ثبت می‌شود که این تعداد در بخش رادیولوژی به ۲۰۰ بیمار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این که آمار مراجعه در بخش‌های مختلف دارالشفای امام متغیر است، گفت: روازنه به طور میانگین سه هزار مراجعه به بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد که این تعداد در ایام شلوغ تا ۵ هزار مراجعه افزایش می‌یابد.

شالفروشان همچنین از همکاری ۴۵ متخصص، ۳۰ پزشک عمومی، ۹۰ کارشناس پرستاری و ۵۰ نیروی افتخاری با این موسسه خبر داد که در پایگاه‌های مذکور نیز مستقر هستند.

 *ارائه خدمات دیالیز تنها برای زائرین انجام می‌شود

مدیر روابط عمومی موسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی در ادامه از راه‌اندازی بخش دیالیز در دارالشفای امام خبر داد و افزود: فعالیت این بخش از حدود ۵ ماه پیش آغاز شده و ارائه خدمت تنها به زائرین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد تشرف به حرم مطهر رضوی از شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای دیگر را دارند، می‌توانند با شماره گیری ۱۶-۳۲۲۴۴۳۱۲ (۰۵۱) داخلی ۱۸۹، برای رزرو نوبت دیالیز خود اقدام نمایند.

* اجرای طرح «تله مدیسن» همزمان با آغاز دهه کرامت

شالفروشان در ادامه یادآور شد: به مناسبت دهه کرامت، طرح «تله مدیسن» از سوم مرداد همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا جمعه سیزدهم مرداد ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح که به صورت پایلوت راه اندازی شده، هشت روستا در سطح استان خراسان رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شده‌اند.

مدیر روابط عمومی موسسه درمانی و دارویی آستان قدس رضوی هدف از اجرای طرح «تله مدیسن» را چنین عنوان کرد: با نصب تجهیزات، امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری آنلاین برای پزشک متخصص مستقر در   مسیر است تا پس از اخذ شرح حال بیماری که امکان مراجعه برای معانیه تخصصی به شهر را ندارد، نسبت به درمان وی تا حد امکان اقدام نماید.

شالفروشان گفت: در این روستاها، پزشکان عمومی حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.