بشرویه- امام جمعه بشرویه گفت:با هدایت های خوب رهبری، انقلاب اسلامی با وجود توطئه های دشمنان مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است.

انقلاب اسلامی با تمام توطئه های دشمنان و منافقان همچنان در اوج پیشرفت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه؛"حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین"  ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه که با حضور مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به مصادیق تقوای الهی خاطرنشان کرد :یکی از مصادیق تقوای الهی خوش اخلاقی در خانواده و رفتارهای اجتماعی است.

امام جمعه بشرویه افزود: در جامعه انسانی دو گروه مشهور هستند ، یکی کسانی که خوش اخلاق و دارای رفتار حسنه هستند و دیگری کسانی هستند که به لحاظ  تمکن مالی در رفاه هستند ولی در راه خداوند انفاق می کنند.

 وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم همواره مسلمانان را به رعایت اخلاق حسنه توصیه کرده است بیان کرد :شایسته است توصیه پیامبر اکرم (ص) را که در خصوص اخلاق نیکو با مردم در روایات و احادیث آمده است رعایت کنیم.

 شمس الدین با اشاره به اینکه رعایت حق الناس از دیگر صفات خوش اخلاقی است تصریح کرد: روی آوردن به کارهای خلاف، معادلات حرام و تضییع حق مردم ،عدم رعایت شرایط قانونی و شرعی اعمالی در مقابل اخلاق اسلامی است که نهایت آن گرفتار شدن در دام شیطان و گمراهی می باشد .

امام جمعه بشرویه افزود :صفت برجسته حسن اخلاق و خوش رفتاری هم در دنیا ارزشمند است و هم زمینه ی ثبت ذخیره در آخرت می شود.

 وی با اشاره به خوش اخلاقی در خانواده هم گفت: یکی از مواردی که باید اعضای خانواده های اسلامی مراعات کنند همگرایی و روی آوردن به همین اخلاق خوب است و نباید مسائل و مشکلات و سختیهای کار را به منزل آورد و یا انجام وظیفه در داخل خانه را زمینه‌ساز برخی مشکلات بدانند چرا که موجب می‌شود خانواده متزلزل گردد .

وی افزود: آنچه که اسلام در رفتارهای اجتماعی انسان ها مقرر کرده برخورد شایسته مومنان با همدیگر و همچنین برخورد قدرتمند  و قهرآمیز با دشمنان خدا است ولی باید با مومنین و اعضای خانواده و فامیل با مهربانی برخورد شود.

 وی با اشاره به وظایف هر یک از اعضای خانواده هم گفت: پدران مشکلات بیرون از خانه را به داخل خانه نکشانند و سبب رنجش فرزندان و همسر خود نشوند چرا که این کار باعث ایجاد زمینه ناراحتی  میان اعضای  خانواده می‌شود .

شمس الدین تصریح کرد: والدین عزیز و گرامی بدانند رفتار آنها در خانه الگو و سرلوحه زندگی فرزندان آنان در آینده خواهد بود پس باید تلاش کنیم که از حدود اخلاق الهی خارج نشویم.
امام جمعه شهرستان بشرویه برگزاری نماز جمعه را یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام دانست و گفت: برگزاری نماز جمعه از ارکان اساسی دین خداوند است و به واسطه این نماز وحدت بیشتری بین مردم برقرار می شود.

 وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه باید مراقب توطئه برای نابودی انقلاب اسلامی باشیم بیان کرد: انقلاب اسلامی بسیاری از توطئه ها و فتنه ها را پشت سر گذاشته و هرچند خسارتهایی به این کشور و انقلاب متحمل شد ولی در مقابل استکبار و گروه‌های افراطی متحد ایستاده است.

وی  با اشاره به جنایات وحشتناک گروه‌های افراطی در اوایل انقلاب هم گفت: یکی از گروه های افراطی که در اوایل انقلاب به نام اسلام و دفاع از مسلمانان در پی شکست های اعتقادی بود به جنایت های وحشیانه ای دست زد که آن زمان به نام سازمان مجاهدین خلق شهرت داشت و این سازمان که ساخته دست منافقان بود در اوایل انقلاب اقدام به ترور شخصیت های برجسته انقلابی از جمله شهید بهشتی  و مجروح کردن حضرت آیت الله خامنه ای کرد.

 وی تصریح کرد :اعضای این سازمان با نفوذ در بین احزاب اسلامی و انقلابی و همچنین شخصیت های انقلابی، این بزرگان را با ترور و به شهادت رساندن از انقلاب جدا کردند.

شمس الدین افزود: این گروه ها در اوایل انقلاب حاضر نشدند قانون اساسی و قانون نظارت شورای نگهبان را بپذیرند و با ایجاد فتنه جویی ها و اقدام به ترور شخصیت ها قصد براندازی انقلاب اسلامی را داشتند که با هوشیاری و رهبری مدبرانه امام راحل و همچنین شخصیت های برجسته انقلاب به خصوص حضور جانانه مردم در برابر فتنه های آنان ،عاقبت ریشه آنان خشکیده شد.

 امام جمعه بشرویه با تاکید بر هوشیاری در برابر نفوذ به لایه‌های انقلاب اسلامی گفت: از دیگر جنایات تلخ ، پس از نفوذ یکی از مهره های منافقین در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یاران آن شهید عزیز و عملیاتی از پیش تعیین شده  اعضای دستگیرشده منافقان در اولین اقدام شورش می کنند که تعدادی از مسئولان زندان و زندانیان نیز در هشتم تیرماه به شهادت می‌رسند.

 وی با اشاره به دیگر حوادث تروریستی هم گفت :از دیگر جنایات این گروهک منافق حادثه غم انگیز انفجار در دفتر نخست وزیری بود که باعث به شهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر شد.

 وی افزود :جنایت های این گروه افراطی که به اسم اسلام وارد بدنه انقلاب شد بسیار زیاد و خسارت بار بود .

امام جمعه شهرستان بشرویه همچنین خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی با جنایتکاران همچون منافقان روبرو بود که همین گروه‌ها پس از متلاشی شدن  امروزه به اسم مدافع حقوق بشر  فعالیت میکنند در حالیکه که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم مسلمان و انقلاب اسلامی توسط همین گروه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و مدت ۴۰ سال است که مورد حمایت کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند .

شمس الدین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با تمام فتنه ها و توطئه ها مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است گفت :آنچه که این نظام ولایی را به قله های پیشرفت و امنیت رسانده رهبری حکیمانه و مدبرانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای است که توانسته با روحیه وحدت گرایی بین تمام گروه‌های اجتماعی این نظام را در مقابل قدرت های استکباری حفظ کند.

 وی  در پایان خطبه های نماز جمعه با توصیه به رعایت الگوی مصرف آب در شهرستان افزود: شهرستان بشرویه قطب کشاورزی است ولی جزو خشک ترین و کم آب ترین مناطق کویری است و لازم است همه مردم و مسئولین در رعایت الگوی مصرف آب در بخش های مختلف اهتمام ورزند تا در آینده دچار مشکل کم آبی و بحران شدید نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.