یک روزنامه آلمانی از نگرانی اروپا درباره تزلزل پایه های دولت ائتلافی آلمان به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای این اتحادیه، به دلیل تشدید مناقشات بر سر مسئله پناهجویان خبر داد.

نگرانی اروپا از تزلزل پایه‌های دولت ائتلافی آلمان

به گزارش قدس لاین، نشریه "فوکوس"، در مطلبی از تشدید مناقشات بر سر مسئله پناهندگان در دولت ائتلافی آلمان و نگرانی اروپا از این مسئله خبر داد.

این روزنامه آلمانی در این مطلب نوشت: مناقشات بر سر رد پناهجویان در مرزهای آلمان، اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این کشور را دچار انشقاق و جدایی کرده است.

"گونتر اوتینگر"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا به "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی درباره تکروی ها در سیاست پناهندگان هشدار داده و اظهار داشته است که به این ترتیب یک مرحله جدید تنش بالا در اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دست می آید که این اتحادیه و دولت ائتلافی آلمان را زیر سوال قرار می دهد.

وی حزب سوسیال مسیحی آلمان را متهم به این مسئله کرد که به شایستگی عمل دولت آلمان در اتحادیه اروپا آسیب می زند.

وی همچنین از حزب سوسیال مسیحی آلمان درخواست کرد که از اولویت قرار دادن منافع ذهنی خود انصراف دهد.  به گفته اوتینگر اتحادیه اروپا به یک دولت پایدار در آلمان نیاز دارد، بخصوص که ثبات در دیگر کشورهای اروپایی به خوبی تضمین نشده است.

اوتینگر همچنین از صدر اعظم آلمان علیه انتقادها از حزب سوسیال مسیحی مبنی بر اینکه در زمینه بودجه امتیازات زیادی را به رئیس جمهور فرانسه داده است دفاع کرده و گفت: اگر ما اتحادیه اروپا را می خواهیم باید در این اتحادیه توافق و اتحاد وجود داشته باشد.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان موضع سرسختانه ای را در مسئله پناهندگان در قبال مرکل اتخاذ کرده است. وی در مصاحبه ای با روزنامه "پاسایر نویه پرسه" گفته است که من از این مسئله خرسندم که اتحادیه اروپا دراین راستا بیدار شده است.

"الکساندردوربیند"، از مقامات بلند پایه حزب سوسیال مسیحی آلمان هم در این باره اظهار داشته است که در اینجا مسئله شخصی مطرح نیست. ما می خواهیم مشترکا با مرکل این مسئله را حل کنیم. اما یک بحران اعتماد وجود دارد.

مناقشات سخت درباره مسئله پناهندگان بین احزاب متحد مسیحی آلمان موجبات ناراحتی ونار ضایتی شریک ائتلافی آن ها از حزب سوسیال دموکرات را هم برانگیخته است.

"آندره ناهلس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه ای با "آر ار دی" آلمان گفته است که وی بسیار درباره نحوه و روشی که اینجا با آلمان بازی می شود عصبانی است و از این رو ما در ایالت بایرن اکثریت مطلق را از دست داده ایم. در این اختلافات دیگر مسئله سیاست پناهندگی مطرح نیست بلکه بیشتر مسئله مبارزات قدرتی ، رقابت و همچنین دستیابی به پیروزی های درون حزبی مطرح است و تقریبا آلمان و اروپا گروگان این گونه بازی های سیاسی شده اند. وی تاکید کرد که به عنوان رئیس فراکسیون و حزب سوسیال دموکرات هیچ تمایلی به ادامه این بازی احمقانه و حماقت ندارد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره این مسئله که او را به دلیل تکروی در مناقشات بر سر مسئله پناهندگان اخراج کند هشدار داده است.

وی در این باره اظهار داشت است که من رئیس حزب سوسیال مسیحی و یکی از سه حزب دولت ائتلافی آلمان هستم و با حمایت کامل حزب خود عمل می کنم. اگر شما از کار وزارت کشور ناراضی هستید بنابراین ما باید به این ائتلاف دولتی خاتمه دهیم.

به نوشته یک روزنامه آلمانی، وزیر اقتصاد ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی هم هفته گذشته در نشستی خواستار کناره گیری مرکل شده است.

وزیر کشور آلمان همچنین این انتقاد را به مرکل وارد کرده است که در توافقات با رئیس جمهور فرانسه بر سر اصلاحات منطقه یورو با ما صحبت و توافقی نکرده است.

مرکل وماکرون در یک نشست وزرای آلمان-فرانسه که روز سه شنبه در منطقه ای در نزدیکی برلین برگزار شد پیشنهادات مشترکی را برای نشست اصلاحات اتحادیه اروپا که اواخر ژوئن برگزار می شود ارائه دادند. حزب سوسیال مسیحی با دیده شک و تردید به این گونه تصمیمات اصلاحی می نگرد.

در این میان صدر اعظم اتریش هم از مواضع سختگیرانه ایالت بایرن آلمان و مسئولان آن از حزب سوسیال مسیحی حمایت کرده است. وی تاکید کرده است که بایرن یک دولت مستقل و دومین شریک تجاری مهم بعد از آمریکا برای کشورش است. سباستین کورس، صدر اعظم اتریش در عین حال ابراز امیدواری کرده است که دولت آلمان یک خط و مشی مشترک را در سیاست پناهندگان پیدا کند.

حزب سوسیال مسیحی آلمان چندی پیش به مرکل یک مهلت دو هفته ای داده تا با شرکای اروپایی خود درباره مسئله پناهندگان به توافقی که مورد قبول این حزب هم باشد دست یابد و در غیر این صورت تهدید کرد که خود به صورت مستقل این مسئله را حل می کند و سیاست های سختگیرانه خود در قبال پناهندگان را اجرایی می کند.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی هم مخالف خلق یک بودجه مالی مشترک برای منطقه یورو که مد نظر مرکل و رئیس جمهور فرانسه است می باشد. وی در این باره به مرکل هشدار داد که سیاست مالی و پناهندگی اتحادیه اروپا را با هم مخلوط کند.

وی همچنین تاکید کرد: این طور نمی تواند باشد که صدر اعظم آلمان تلاش کند دیگر کشورهای اروپایی را با وعده های مالی به همکاری در مسائل مربوط به پناهندگان وا دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.