سراوان- مردم پشتکوه ،شهر مرزی جالق از تاریکی چندین ساله خیابان کمربندی و جان باختن شماری از شهروندان بعلت عدم روشنایی این خیابان از مسوولین ذیربط گله دارند.

شب های بی فروغ بلای جان شهروندان جالقی

قدس آنلاین –گروه استانها-حسین سپاهی، تاریک بودن خیابان کمربندی پشتکوه  شهر جالق موضوعی است که سالها از آن می گذرد اما تاریکی ها  همچنان  ادامه دارد و باعث گرفتن جان شماری از شهروندان شده است.

 این موضوع مایه تاسف است که به رغم  گلایه ها وپیگیری های چندین ساله  مردم تاکنون  اقدام مناسبی از سوی مسئولین مرتبط صورت نگرفته است.

تاریکی همیشه برای آدمی هراس آور بوده و نبود روشنایی، نبود امنیت است و فقدان روشنایی بستر جرم خیزی و به خطر افتادن جان شهروندان را فراهم می کند.
در این بین تاریکی چندین ساله خیابان کمربندی پشتکوه شهر مرزی جالق از توابع  شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان، نارضایتی بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.

گلایه مردم پشتکوه از اداره برق

بهروز سپاهی یکی از شهروندان جالقی ساکن پشتکوه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: باید به این نکته مهم توجه داشت که کمبود روشنایی در کوچه و خیابانهاها، علاوه بر وقوع تصادفات رانندگی ، زمینه حضور بی‌دغدغه مجرمان و سارقان را فراهم می‌آورد.

وی گفت: هر ساله  شاهد از دست دادن شهروندان جالقی  بدلیل عدم روشنایی خیابان کمربندی و تصادف در مسیر پشتکوه به  مرکز شهر هستیم .

وی گفت :زیبنده نیست که مسئولین شرکت برق و دیگر مسوولین ذیربط  نسبت به وظیفه خود در تامین روشنایی خیابان کمربندی پشتکوه که  سالهاست در تاریکی بسر می برد بی توجه باشند.

این شهروند جالقی بیان داشت :تاخیر و تعلل در خصوص تامین روشنایی معابر که تضمین کننده امنیت شهروندان است پذیرفتنی نیست و باید با همت و همراهی همه مسئولین به این وضعیت نابسامان پایان داد تا بیش از این شاهد نارضایتی مردم  و بخصوص از دست دادن جان عزیزان خود نباشیم.

اعلم سپاهی یکی دیگر از ساکنین پشتکوه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عدم روشنایی در پشتکوه، افزود: تاریکی خیابان کمربندی پشتکوه  سبب تصادف، سرقت  و ناامنی می شود.

وی تصریح کرد: ما شهروندان عوارض و مالیات پرداخت می کنیم و باید از محیطی ایمن و مناسب برخوردار باشیم.

این شهروند  از مسوولان  ذیربط شهرستان ،استان و کشور خواستار بررسی  و رفع  تاریکی خیابان کمربندی پشتکوه شد.

جان باختن چند نفر بعلت عدم روشنایی

مولوی احمد سپاهی امام جمعه اهل سنت سورو جالق در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مشکل تاریکی چندین ساله خیابان کمربندی پشتکوه جالق ، اظهار داشت: موضوع تاریکی چندین ساله این خیابان  موجب گله مندی مردم شده است.

وی افزود: بارها و بارها شاهد از دست دادن جان برخی از شهروندانمان بعلت  تاریکی و تصادف در این خیابان شده ایم.

مولوی احمدسپاهی گفت :در خیابان کمربندی حدودا ده لامپ نیمه سوز وجود دارد و همانند کور سویی در تاریکی عمل می نمایند متاسفانه  در چند روز اخیر یکی از شهروندان بعلت عبور از این خیابان تاریک  و برخورد با موتور سیکلت جان خود را از دست داد که این حادثه نه تنها  اولین نبود  بلکه چندین نفر دیگر  در این کمربندی جان خود را بر اثر عدم روشنایی در شب از دست داده اند.

امام جمعه سورو افزود: جالق شهری مرزی  است که با توجه به قرار گیری آن در نقطه صفرمرزی و وجود بازارچه مرزی  تردد ماشین های سبک و سنگین  بسیار زیاد است و این موضوع می طلبد که زیرساخت ها و امکانات از جمله سیستم های روشنایی به عنوان دغدغه ای در راستای خدمات دهی و خدمت به شهروندان مرزی مورد توجه قرار گیرد و روشنایی خیابان کمربندی پشتکوه جالق به عنوان یکی از مسائلی که زیرساخت های شهری به آن نیازمند است، بررسی و رفع شود.

هر چند وقت یکبار می شنویم که به دلیل تاریکی خیابان کمربندی پشتکوه یک نفر در اثرتصادف  جان خود را از دست داده است ،از انصاف به دور است که علت تصادف را تنها  پای بی احتیاطی راننده گذاشت که چه بسا دیدن یک عابر پیاده دراین تاریکی  چشمی مسلح می خواهد.

به راستی چه کسی مقصر و جوابگوی خانواده هایی است که عزیزانشان را در این مسیر از دست داده اند ؟رانندگان ؟افراد در حال تردد از این خیابان؟آیا مسوولینی که این مشکل را پشت گوش انداخته اند؟

مردم شهر مرزی جالق همت مسئولین و عزم جزم آنان را برای رفع ساده ترین نیازشان می خواهد و ما منتظر هستیم تا اقدامات مسئولین را در جهت رفع مشکلات شهر مرزی جالق  به گوش مردم  برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.