قدس آنلاین: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: رویکردی که در خانه صنعت، معدن و تجارت در مورد آن توافق کردیم، این بود که ما عرصه‌ روابط خود را با افغانستان از تجارت صفر به رفتار مشترک و سرمایه‌گذاری توسعه دهیم. در واقع هدف ما این بوده که عرصه‌ روابط خود را توسعه دهیم و در همین جهت به روابط خود عمق ‌بخشیم.

لازمه رونق تجارت ایران و افغانستان تعمیق روابط است

راضیه علیرضایی در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در هتل خورشید تابان اظهار کرد: این دومین جلسه است که در خصوص تجارت بین کشورهای ایران و افغانستان به آن می‌پردازیم. برگزاری اینچنین نشست‌هایی می‌تواند به روابط تجاری و اقتصادی دو کشور کمک کند.

وی ادامه داد: رویکردی که در خانه صنعت، معدن و تجارت در مورد آن توافق کردیم، این بود که ما عرصه‌ روابط خود را از تجارت صفر به رفتار مشترک و سرمایه‌گذاری توسعه دهیم. در واقع هدف ما این بوده که عرصه‌ روابط خود را توسعه دهیم و در همین جهت به روابط خود عمق ‌بخشیم.

به گزارش ایسنا، علیرضایی عنوان کرد: امروز این فرصت دست داد تا بتوانیم همکاری های خود را با کشورهای افغانستان ادامه دهیم. خوشحالم که امروز این توسعه اتفاق می‌افتد. در گذشته اعلام می‌کردیم آرزوی ما این است که روابط تجاری ما، روابطی باشد که به بتواند به توسعه دائم و مستمر هر کشور بینجامد ولی برای آن تعریف واضحی نمی‌کردیم اما در حال حاضر یک سال است که این مورد را پیگیری می‌کنیم تا روابط ما به توسعه و سرمایه‌گذاری مشترک منجر شود.

وی با اشاره به مصوبات مورد تاکید تجار هرات و ایران خاطرنشان کرد: در ابتدا مصوبه مهمی که تجار هرات به آن تاکید داشتند این بوده که سرمایه‌گذاری و صنعتی شدن را به تجار وظیفه کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: موضوع دومی که به آن تاکید داشتند، توسعه زیرساخت‌های افغانستان است که در همین راستا پروژه بزرگی تحت عنوان تاپی در افغانستان آغاز شد.

علیرضایی بیان کرد: در نهایت موضوع سومی که به آن تاکید داشتیم، علاوه بر اینکه تجارت با افغانستان رویه‌ای دائمی و سیاست‌گذاری شده بین دو دولت است اما تداوم روابط ما به این بازمی‌گردد که ما از برندهایی که تاکنون برای فروش آن در افغانستان تلاش کردیم، به صورت سرمایه‌گذاری مشترک دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیای تجارت شرکایی با یکدیگر کار را ادامه می‌دهند که یکدیگر را همراهی می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم که منافع این همایش شامل حال دو کشور شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.