کرج- طرح پاکداشت طبیعت در محور کرج به کندوان با حضور ۶ هزار البرزی به اجرا درآمد تا بخشی از آلودگی ها و زباله های رها شده در چهارمین جاده زیبای دنیا جمع آوری شود.

دست نوازش ۶ هزار البرزی بر چهارمین جاده زیبای دنیا

 قدس آنلاین، گروه استان ها:این برنامه صبح روز گذشته (جمعه) و با محوریت جامعه ورزش وجوانان البرز و مشارکت سازمان های مردم نهاد آغاز و پس از جمع آوری زباله ها در بخش های مختلف این محور مواصلاتی  عصر همین روز با برگزاری جشنواره ای تحت عنوان نشاط وامید به پایان رسید.

این طرح در چهارمین دوره خود به شکلی سازمان یافته تر وبا مشارکت ارگان ها ونهادهای بیشتری اجرایی شد و نشان داد می توان در موضوعات مهمی چون حفظ وصیانت از محیط زیست از ظرفیت های اجتماعی به بهترین شکل بهره گرفت.

حضور پررنگ ورزشکاران و هنرمندان

برنامه پاکداشت طبیعت البرز در کنار حضور پررنگ اهالی ورزش در رشته های مختلف و اعضای سازمان های مردم نهاد شاهد حضور چهره های مطرح ورزشی و برخی هنرمندان نیز بود.

بازیگران مطرحی همچون میترا حجار، ساناز سماواتی و ورزشکارانی همچون خدیجه زینال زاده، حمیدرضا قلی پور، ابراهیم جوادی باحضور خود در این برنامه نشان دادند موضوع حفظ محیط زیست برای آنها نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین پاکداشت امسال پای خیلی از مسئولان شهری واستانی را به این اقدام ارزشمند اجتماعی کشانده بود. علاوه بر استاندار البرز شفقی فرماندار کرج، مدیرکل محیط زیست البرز و آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان نیز در کنار دیگر افراد در این برنامه مشارکت کردند  ودر بخشی ویژه کاور محیط زیستی توسط ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی البرز و کشور و قهرمان اسبق جهان و المپیک به استاندار البرز اهدا شد.

پاکداشت طبیعت بزرگترین جنبش محیط زیستی کشور

استاندار البرزدر این مراسم جاده چالوس را یکی از زیباترین جاده های جهان دانست و گفت: برنامه پاکداشت طبیعت البرزیکی از بزرگترین جنبش های اجتماعی در حفاظت از محیط زیست محسوب می شود.

محمد علی نجفی با ابراز خرسندی از حضور در بین جوانان و ورزشکاران البرزی اظهار کرد: همه آمده اند تا به نوعی با آلودگی های زیست محیطی و نارسایی هایی که جامعه در این بخش با آن دست به گریبان است مقابله کرده و آن را برطرف کنند.

نجفی با بیان اینکه جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های جهان است و یکی از محورهای توریستی کشور محسوب می شود به مشکلات آن اشاره کرد و گفت: این مشکلات غالبا محیط زیستی است ورفع آنها در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان البرز ایران را به عنوان یک کشور مطرح در تولید زباله در جهان عنوان کرد وگفت: قطعا این اتفاق برای کشورما زیبنده نیست.

وی جمع آوری زباله های مسیر جاده کرج چالوس را را اقدامی شایسته برای حفظ محیط زیست  عنوان کرد وافزود: این اقدام پیامی برای جلوگیری از ریختن زباله در شهر و لزوم کاهش آلایندگی است‌.

استاندار البرز از تکمیل پروژه‌های آزادراه تهران - شمال، آزادراه جنوبی و پروژه همت در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها موجب کاهش ترافیک شهری می‌شود و افزایش رضایت مندی شهروندان البرزی خواهد شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در این مراسم با قدردانی ازتمام شرکت کنندگان و حاضرین گفت: جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان البرز در عمل ثابت کرد مانند تمامی اقشار جامعه و همپای آنان دغدغه های زیست محیطی و حفاظت از طبیعت را دارد.

امیر غفرانی با بیان اینکه این چهارمین برنامه بزرگ پاکداشت طبیعت در استان البرز است  گفت: خوشبختانه این برنامه امسال با استقبال بیشتر جوانان و ورزشکاران روبرو شد.

غفرانی با تاکید براینکه برگزاری برنامه هایی از این قبیل می تواند به حفظ محیط زیست و نهادینه شدن فرهنگ این مهم در زندگی روزمره مردم، نقش بسزایی ایفا کند افزود: طبیعت مربوط و متعلق به حال و آینده و تمامی دوران هاست، لذا ما حق نداریم نسبت به آن بی توجه باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ توانسته باشیم رسالت خود را در بخش فعالیت های سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در خصوص طبیعت انجام دهیم.

اجرای طرح پاکداشت به شکل مداوم

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرزنیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال ۶ هزار نفری از پاکداشت طبیعت آن را اتفاقی بی نظیر در سطح کشور دانست وگفت: برای چهارمین سال است که جامعه بزرگ ورزش و جوانان البرز با همکاری سایر دستگاهها اقدام به پاکسازی جاده زیبای چالوس می کنند.

قدرت الله شمیرانی افزود: نه تنها یک روز در سال بلکه حفاظت از محیط زیست می بایست به عنوان فرهنگی نهادینه شده در زندگی تمامی مردم جاری شود تا هر روز را پاکداشت طبیعت بدانند.

وی براجرای پاکداشت طبیعت در طول سال و به طور مداوم تاکید کرد و گفت: محیط زیست نعمتی خداوندی و متعلق به تمام نسل ها و دوران ها است لذا با توجه به همین مهم می بایست همه از هر طیف و قشری نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

طرحی که می تواند تلنگر باشد

طرح پاکداشت طبیعت یا مشارکت نزدیک به ۶ هزار نفر روز یکم تیرماه در یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی به شمال کشور برگزار شد و در حین اجرای طرح خیلی از مسافران وخودروهای عبوری شاهد انبوهی از زباله های جمع آوری شده از طبیعت بودند.

زباله هایی که حاصل بی مهری و نامهربانی کسانی است که در گذر از محوری که از آن به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا یاد می شود رها کرده اند و حال فرصت مناسبی است تا با اجرای چنین برنامه هایی به خود ودیگران این تلنگر را بزنیم که طبیعت امانتی در دست ما است و باید برای حفظ وصیانت از آن  کوشا تر باشیم.

روز جمعه پیام حفظ محیط زیست و حفاظت از طبیعت برای خیلی ها دوباره بازخوانی شد و امیدواریم از این پس رویه و رفتار ما در قبال طبیعت شکلی دلسوزانه تر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.