وقتی ایرانی اراده کند که کاری را انجام دهد قطعا این اتفاق رخ خواهد داد و ما پرتغال را با سوپرستاره بزرگش رونالدو در سارانسک شکست خواهیم داد.

اندازه اسپانیا و پرتغال شانس صعود داریم

به گزارش قدس آنلاین، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ایران در دیدار برابر تیم ملی فوتبال اسپانیا، بدون شک وحید امیری بود، عملکرد مطلوب و قابل تحسین این بازیکن در جریان بازی دوم ایران در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال باعث شد بسیاری از کارشناسان تلویزیونی داخلی و خارجی ضمن ستایش عملکرد این بازیکن اعلام کردند او آینده بسیار خوبی پیش رو دارد. طلایی ترین اتفاق این بازی برای وحید امیری زمانی بود که وی با عبور توپ از بین دو پای پیکه توپ را روی دروازه اسپانیا ارسال کرد تا یک موقعیت ایده‌آل برای باز شدن دروازه اسپانیا برای مهاجمان تیم ملی به وجود آورد.
وحید امیری حالا به عنوان یکی از چهره های خبرساز گروه دوم شناخته می شود، دقایقی با وی گفت و گو کردیم تا نظر وی درباره بازی برابر اسپانیا و شانس ایران برای صعود به مرحله دوم را جویا شویم.

■ با وجود عملکرد خوب و منطقی تیم ایران اما در نهایت نتیجه به سود تیم ملی رقم نخورد
واقعیت ماجرا این است که ما خیلی خوب بودیم، خوشبختانه حالا همه به این باور رسیدند که تیم ملی کارلوس کی روش تیم از پیش باخته نیست و سزاوار احترام است. بدون تردید اگر اسپانیا روی یک حادثه صاحب گل نمی شد قطعا ما به راحتی شکست  نمی خوردیم. با این وجود این بازی تمام شد اما بازی برای ما تمام نشده است ما هنوز شانس صعود به مرحله دوم را داریم. حالا مهمترین اتفاق این است که تیم ملی ایران بتواند پرتغال را شکست دهد.

■ فکر می کنی با این شرایط که پرتغال با چهار امتیاز در صدر گروه دوم قرار دارد آیا ما هنوز شانس صعود داشته باشیم؟
  قطعا شانس صعود برای ما باقی است. اگر یادتان باشد خیلی ها مدعی بودند که ما برابر اسپانیا با اختلاف چند گل شکست می خوریم اما همه دیدند که اسپانیا به سختی و خوش اقبالی توانست ما را شکست دهد از این رو  نمی‌توانم با قاطعیت بگویم که ایران از جام جهانی حذف شده است، به اعتقاد من به همان اندازه که اسپانیا و پرتغال شانس صعود به مرحله بعدی را دارند ما نیز این شانس را داریم که بتوانیم این شانس را تقویت کنیم.

■ جدالت با پیکه بازیکن مدافع تیم ملی اسپانیا  و اینکه موفق شدی به او لایی بزنی خاطره ساز شد؛ درباره آن اتفاق صحبت می کنی؟
خب این ماجرا برای هر فوتبالیستی ممکن بود رخ دهد اما به هر تقدیر خدا را شکر می کنم که توانستم در این دیدار به گونه ای عمل کنم که مورد توجه رسانه ها قرار بگیرم. آن لحظه به هیچ چیزی فکر نمی کردم جز این بتوانم نتیجه بازی را تغییر دهم به همین دلیل بدون اینکه به این توجه داشته باشم که یکی از بهترین بازیکنان دنیا در برابرم قرار دارد توپ را از بین پاهای او عبور دادم تا بتوانم سانتر را انجام دهم اما اوج بدشانسی این بود که آن توپ نتوانست ورق را برگرداند.

■ خیلی ها در فضای مجازی با این حرکت تو شوخی کردند و مدعی شدند که پیکه پس از این لایی حسابی سرخورده شده است.
مردم ما خوش ذوق هستند و با هر اتفاقی شوخی و مزاح می کنند اما به این باورم که ای کاش آن حرکت رخ نمی داد اما ما دست پر از بازی بیرون می آمدیم، واقعا به این نکته دقت کنید که ما به دنبال صعود از گروه خود بودیم نه خودنمایی.

■ با این تفاسیر فکر می کنی نتیجه ایران - پرتغال به چه شکلی رقم بخورد. آیا این شکست ذهن بازیکنان را از پروسه صعود به دور بعد دور کرده است؟
به هیچ عنوان هرگز نمی توانم به این باور برسم که بازیکنان از فکر صعود فاصله گرفته اند.  ما قطعا در بازی بعد تنها و تنها به دنبال برتری مقابل پرتغال هستیم، قطعا پرتغال از اسپانیا بهتر نیست اما ما نیاز به پیروزی در این دیدار داریم پس مطمئن باشید وقتی ایرانی اراده کند که کاری را انجام دهد قطعا این اتفاق رخ خواهد داد و ما پرتغال را با سوپرستاره بزرگش رونالدو در سارانسک شکست خواهیم داد.

■ وحید امیری این روزها به شدت مورد توجه بسیاری از آژانس های بزرگ نقل و انتقالات قرار گرفته است، آیا تا کنون پیشنهادی هم به دستت رسیده است؟
تا این لحظه به جز جام جهانی و موفقیت تیم ملی فوتبال کشورم به هیچ چیز دیگری فکر نکردم و قطعا فکر هم نخواهم کرد اما بعد از اتمام جام و روشن شدن سرنوشت ایران در این مسابقات تصمیم نهایی را خواهم گرفت که فصل بعد در کدام تیم بازی کنم. بدون شک هر بازیکنی آرزو دارد که در لیگ های بزرگ دنیا بازی کند اگر این اتفاق برای من هم رخ دهد حتما به سمت این پیشنهادها خواهم رفت و برای موفقیت خود در سال های آتی تلاش خواهم کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.