اهواز– اداره کل هواشناسی خوزستان گزارش داد: گرد و خاک و افزایش دما از جمله پدیده های غالب جوی استان طی امروز و چند روز آینده هستند.

گرد و خاک و افزایش دما بر خوزستان غالب می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در بررسی نقشه های پیش یابی طی امروز شنبه تا فردا تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا و گاهی وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید برروی استان مشاهده می شود.
در بیشتر نقاط استان نیز کاهش دید افقی ناشی از ورود توده گرد و خاک عراقی انتظار می رود که تا فردا تداوم دارد.
در سطوح فوقانی جو نیز از روز یکشنبه تا اوایل هفته آینده با استقرار الگویی تابستانه روند افزایش دما در استان پیش بینی می شود.  
در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۴۶.۶ و ایذه با ۱۸.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین ۴۴ و ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان است.
مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای ورود گرد و خاک از کشور عراق به خوزستان را از روز شنبه اعلام کرده بود.
پدیده گرد و غبار بیش از ۱۰ سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد و مشکلات زیادی از جمله مشکلات تنفسی، تعطیلی مدارس، کاهش ساعات کار اداری و مختل شدن روال عادی زندگی را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.