بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از رشد ۱۳۵درصدی خراسان شمالی در تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی و کسب رتبه هفتم کشوری خبر داد.

رشد ۱۳۵ درصدی خراسان شمالی در تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بابک دین پرست در جلسه اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق اقتصادی با حضور وزیر کشور در بجنورد اظهار داشت: ۶ هزار طرح صنعتی و معدنی در کشور تکمیل و به بهره برداری رسیده که از این تعداد سهم خراسان شمالی ۲۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد است که این استان ۳۵ طرح را یعنی بیشتر از هدفگذاری اعلام شده به مرحله بهره برداری رسانده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود کاهش نرخ ۳ونیم درصدی بیکاری در استان را اتفاق بسیار خوشایند قلمداد کرد و ادامه داد:حفظ این رقم نیازمند مراقبت های بیشتری است.

دین پرست به موضوع طرح توسعه شهرستان های کمتر توسعه یافته اشاره ای کرد و افزود: ۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان های کمتر توسعه یافته انتخاب شده اند که از استان خراسان شمالی شهرستان راز و جرگلان پایلوت اقتصاد مقاومتی شده است.

وی تاکیدی به مباحث تشکیل جلسه شورای معادن داشت و تصریح کرد:خراسان شمالی از حیث وجود معادن بسیار غنی است و به لحاظ تشکیل جلسات شورای معادن حائز رتبه ششم کشوری شده اما باید باز هم توجه بیشتری به این حوزه شود.

دین پرست اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی هدفگذاری کشور جذب ۱۲ میلیارد دلار بوده که سهم خراسان شمالی ۹۰ میلیون دلار عنوان و تاکنون ۲۰۰ هزار دلار آن جذب شده که باید اهتمام جدی تر انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در بخش دیگر سخنان خود شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را بسیار مهم دانست و ادامه داد:شورای گفت و گو تنها شورای قانونی است که مصوبات آن در جلسه هیئت دولت مطرح شده و در یک بازه زمانی ۲۰ تا یکماهه هم مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد.

دین پرست اظهار داشت:هدف اصلی از تشکیل این شورا شناسایی و برطرف کردن موانع و قوانین مزاحم است که امیدواریم این موانع در استان خراسان شمالی نیز محقق شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار پیگیری موضوع شهرک های صنعتی غیر فعال استان شد و ادامه داد: ۹شهرک صنعتی ، ۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در این استان به ثبت رسیده که باید واحدهای غیر فعال شناسایی شده و در جهت فعال شدن این واحدها و ساماندهی آن با کمک و همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت اقدامات لازم انجام شود.

دین پرست تصریح کرد: طرح آمایش سرزمین از موضوعات مهم کشوری است که سازمان برنامه و بودجه  استان این طرح را تایید کرده تا در شورای عالی کشور مطرح شود.

وی هم چنین خواستار تشکیل تیمی ویژه از سوی استانداری برای بررسی سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران شد تا در صورت دریافت تسهیلات بدون ایجاد سرمایه گذاری این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان این که امسال باید چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود، اظهار داشت:بر اساس مصوبه هیئت دولت در راستای احصای طرح ها و پروژه های افتتاحی برای ایام دهه فجر، ۳۰۱ طرح در کشور با اعتباری بالغ بر ۹۲ هزار میلیارد تومان شناسایی شده که سهم خراسان شمالی از این اعتبارات ۷۰ میلیارد تومان است.

دین پرست هم چنین خواستار ارتقای عملکرد طرح رونق تولید و مهارت آموزی این استان شد و ادامه داد: وضعیت خراسان شمالی در عملکرد این دو طرح باید به وضعیت مطلوب و رضایت بخش برسد.

وی با بیان این که ۹ استان جزو شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور است، ادامه داد: طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری در شرق و غرب کشور به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه شورای توسعه، حاوی امتیازات و مشوق هایی برای سرمایه گذاری در نقاط مصوب این شوراست که با پیگیری های وزیر کشور، خراسان شمالی هم می تواند از این مزایای قانونی بهره داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.