رشت- قبل از ظهر پنجشنبه سی و یکم خرداد ماه آیین افتتاح ایستگاه۱۴ آتش نشانی و رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و آتش نشانان شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد .

سرمایه های شهروندی جولانگاه آزمون و خطا مدیران شهری نیست/ ساخت ساختمانها و پروژه های بی کیفیت در طرح و اجرا با پول شهروندان خطاست

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری آیین افتتاح ایستگاه۱۴ آتش نشانی و رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی در بلوار دیلمان ، بلوار امام علی(ع) با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت، دکتر رسولی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت ، دکتر احمد رمضانپورومحمد حسن علی پور اعضای شورا ، سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور ، مهندس علی مقصودی معاون خدمات شهر، علی بهارمست معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری رشت، دکتر شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانها ، دکتر حامد اخوانمعاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ، مهندس عطایی مدیر منطقه یک شهرداری، مهندس کحالی مدیر منطقه ۳ شهرداری ، مهندس امیر لو مدیر منطقه ۴ ، مهندس رمضانی مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، مجتبی شهرستانی مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری ، علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری ، هومن روایی رییس سازمان عمران و فضاهای شهری ، علیرضا حاجیپور رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ، سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری و جمعی از مدیران و آتش نشانان و اصحاب رسانه برگزار شد .

شهردار رشت در این مراسم گفت: ما کنارهم جمع شدیم تا به ضرورت ایستگاه شماره ۱۴ رشت را افتتاح کنیم؛ و این در حالی است کشور و شهرداری با مشکلات مالی روبروست.

دکتر نصرتی افتتاح این پروژه را شروع خدمات رسانی به شهر رشت و شهرهای اقماری خواند و تصریح کرد:از آنجایی که ماموریت های امداد و نجات این سازمان در شهرهای اطراف نیزدر حال انجام است، نوسازی خودروهای و راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: من از وظایف لحظه ای ماموران آتش نشانی قدردانی میکنم و در هیچ یک ازشهرهای کشور آنچنان که شایسته است نتوانسته ایم پاسخگوی زحمات پرسنل این سازمان باشیم .

عاشقانه کار کردن، نگاه دوستانه داشتن و در نهایت اداری کارکردن سه اولویت کاری مجموعه شهری

شهردار رشت،ابزارتشکر از آتش نشانان را از ابزارهای اداری خواند و گفت: اولویت کار مجموعه شهرداری باید عاشقانه کار کردن، نگاه دوستانه داشتن و در نهایت اداری کارکردن باشد اما کار آتش نشانان فقط با فعالیتی عاشقانه در ارائه خدمات به شهروندان خلاصه می شود.

دکتر نصرتی باتاکید بر ضرورت فعالیت دیگر سازمانها و مناطق شهرداری برپایه عشق به همشهریان تصریح کرد: اولویت کار همه سازمانها باید با نگاه دوستی و عشق به شهر و شهروندان باشد تا شهر رشت به توسعه یافتگی مدنظر دست یابد.

ما اجازه نداریم با پول مردم ساختمانهایی بسازیم و پروژه هایی را اجرا کنیم که در طی دو سه سال بعد مجبور به جمع آوری و یا تخریب آنها باشیم.

شهردار رشت، خاطرنشان کرد: ما اجازه نداریم با پول مردم ساختمانهایی بسازیم و پروژه هایی را اجرا کنیم که در طی دو سه سال بعد مجبور به جمع آوری و یا تخریب آنها باشیم. ما یا پروژه ای را اجرا نخواهیم کرد و یا اگر اجرا کنیم چه در تهیه طرح، چه در اجرا و چه در تجهیزات کلیه استانداردها را رعایت خواهیم کرد.

وی افزود: شهر رشت دارای سازه هایی با قدمت بیش از ۳۰۰ ساله است، ساختمان تاریخی ساعت شهرداری رشت در ۱۲۰ سال پیش ساخته شد و از نیاکان ما به یادگار مانده است. بنابراین یا باید پروژه ای در این شهر تعریف نشود، و یا اگر تعریف می شود کیفیت آن به گونه ای باشد که ما شرمنده نسل آینده نباشیم.

شهر رشت ساختمان پلاسکوهای زیادی دارد

دکتر نصرتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اذعان داشت: ساختمان پلاسکوهای زیادی در شهر رشت زیادی وجود دارد، که باید برای آنها برنامه ریزی کرد و اگر نتوانیم با کمک فرمانداری و استانداری در تأمین بودجه و بهسازی و نوسازی سازمانها اقدام نماییم . هرروز باید در انتظار بروز حادثه در انبارها و فضاهای پر مخاطره بوده و در نهایت با تهدید جان نیروهای سازمان آتش نشانی مواجه گردیم.

شهردار رشت با تاکید بر کثرت ساختمانهای چوبی و محدودیت عرض خیابانها در شهر رشت تصریح کرد: شهر رشت با توجه به وسعت و جمعیت شهر نیازمند ایستگاههای خاص است .

پروژه  عمرانی سال ۹۷ شروع نخواهد شد مگر با رعایت استاندارد در تمامی مراحل

وی با تاکید بر عدم اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت، بار دیگر یادآور شد: ما اجازه انجام کار بی کیفیت و انعقاد پیمانکار با پیمانکار فاقد صلاحیت نداریم. چون وضعیت اقتصادی شهر طوری نیست که ما سهل انگاری کنیم ، لذا امید است که پروژه های عمرانی شهر رشت برای سال ۹۷ بدون کوچکترین اغماض یا شروع نشود و یا اگر شروع میشود به گونه ای اجرا شود که ما شرمنده شهروندان این شهر نگردیم.و به عبارتی در تمامی مراحل از ارائه طرح تا اجرا و بهره برداری پروژه استانداردها لحاظ گردد.

بحث بالا بردن سرعت انجام کاریکی از ضرورتهای مهم شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با قدردانی از زحمات کلیه همکاران مدیریت شهری در آماده سازی ایستگاه ۱۴ اذعان داشت: بحث بالا بردن سرعت انجام کاریکی از ضرورتهای مهم شهری است .

سید امیرحسین علوی با تاکید بر نظم و ترتیب سازمان آتش نشانی خاطرنشان گفت: این سازمان نیازی به بهینه کاوی در عملکرد خود ندارد، آراستگی ظاهر و نظم انجام امور سبب لذت در فعالیت می شود .

افزایش ردیف اعتباری و تجهیز لجستکی از اهم برنامه های شورای پنجم بود

وی افزود: افزایش ردیف اعتباری و تجهیز لجستکی از اهم برنامه های شورای پنجم بود.

تلاش بر تقدیم رشت توسعه یافته به نسل آینده

رئیس شورای شهر رشت ازوجود غرور و عزت ملت ایران پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخن گفت و افزود: این غرور نشان از انجام کارهای بزرگ دارد، و امروز ماشورایی ها در دو وجه درون سازمانی و برون سازمانی سعی بران داریم تا با کمک تمام همکاران شورایی و مجموعه مدیریت شهری رشت توسعه یافته را به نسل آینده تقدیم کنیم.

قدردانی از سرعت عمل شهردار رشت در اجرای پروژه ها ی عمرانی

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شوای اسلامی شهر رشت نیزدر این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه زلزله رودبار و ساختمان پلاسکو اذعان داشت: امروز بنده به نوبه خود و نمایندگی از شورای اسلامی شهر ازجان برکفان خدمتگزاری به مردم قدردانی می نمایم.

فاطمه شیرزاد با قدردانی از سرعت عمل شهردار رشت در اجرای پروژه های عمرانی شهر رشت تصریح کرد: با عنایت به سیاستگذاری و برنامه های راهبردی کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و با توجه به لوایح شهرداری و تاکیدات رئیس شورا سعی در انجام خدمات بهینه به شهروندان هستیم.

رویکرد جدید سازمان آتش نشانی شهرداری رشت را قابل تقدیراست

وی رویکرد جدید سازمان آتش نشانی شهرداری رشت را قابل تقدیر دانست و اذعان داشت: افزایش تجهیزات لجستیکی، احداث و راه اندازی ایستگاه جدید آتش نشانی با توجه به بودجه لحاظ شده برای این سازمان بسیار ضروری بوده است.

وی در ادامه ضمن اظهار امیدواری در افزودن پهبادهای آتش نشانی به این سازمان گفت: با افزودن پهبادهای آتش نشانی به ایستگاههای آتش نشانی ، سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اولین مرکز آتش نشانی خواهد بود که تجهیز به نردبان ۵۵ متری می شود.

وی با قدردانی از زحمات خانواده های آتش نشانان تصریح کرد: خانوادهای آتش نشانان با دادن قوت قلب به آتش نشانان باعث موفقیت این عزیزان در عملیاتهای پرمخاطره می باشند.

ضرورت ورود و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص درسازمان آتش نشانی رشت

سخنگوی شورا با تاکید بر ضرورت ورود و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص درسازمان آتش نشانی یادآور شد: با توجه به افزایش نیروی متخصص و تجهیزات لجستیکی و با استفاده از تجارب پیشکسوتان باید در توسعه خدمات رسانی به شهروندان سرآمد دیگر شهرهای کشور باشیم.

سازمان آتش نشانی جز بهترین سازمانهای شهرداری رشت است

فاطمه شیرزاد سازمان آتش نشانی را جز بهترین سازمانهای شهرداری خواند و بیان داشت: با توجه به اطمینان شهروندان به سامانه ۱۲۵ شاهد حضور همکاران ما در ماموریتهای دیگر شهرهای استان هم هستیم.

احداث و راه اندازی ایستگاه شماره ۱۵ در کمربندی خرمشهر در آینده

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت از احداث و راه اندازی ایستگاه شماره ۱۵ در کمربندی خرمشهرخبر داد و افزود: فعلا در حال شناسایی املاک و زمینهایی برای تجهیز این ایستگاه هستیم، همچنین میدان جهاد هم فاقد ایستگاه آتش نشانی است که با کمک حوزه املاک و اختصاص ملک اقدام به تجهیز ایستگاهی در آن محدوده نیز خواهد شد.

ایستگاه شماره ۱۴ از مجهزترین ایستگاههای آتش نشانی شهر رشت است

علی بهارمست نیز در این مراسم با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداریها گفت: احداث دستگاههای خدمات رسان به ویژه ایستگاههای آتش نشانی و تجهیز آن ها از وظایف شهرداریها به شمار می رود.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت درخصوص اهداف پروژه فوق اذعان داشت: این پروژه با هدف پوشش گسترش و ارتقا کیفیت خدمات ایمنی شهری و کاهش زمان رسیدن ماشین آلات آتش نشانی به محل حادثه احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: ایستگاه شماره ۱۴ اتش نشانی رشت طی ۱۸ ماه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان در زمینی به مساحت ۱۶۵۰ متر مربع در دو طبقه به افتتاح رسیده است.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت تصریح کرد: این پروژه شامل ساختمان اداری همچون فصاهای آموزشی،استراحتگاه آتش نشانان ، حمام و آشپزخانه با اسکلت بتنی، سیستم سقف خرپایی فلزی،محوطه شامل فضای ورزشی، نماسازی به صورت ترکیبی سنگ و شیشه می باشد.

بهارمست در خصوص تاسیسات مکانیکی این ایستگاه تصریح کرد: این ایستگاه به لوله کشی فلزی سیاه و گالوانیزه، لوله کشی pvc، پلی اتیلن، کولرهای گازی الکتروپمپ و رادیاتور مجهزمی باشد.

معاون عمرانی و امورزیربنایی شهرداری رشت با تاکید بر تجهیز سیستم گرمایشی و سرمایشی در این ایستگاه افزود: سیستم اعلام حریق در این ایستگاه دارای مرکز کنترل اعلام حریق ۴ مداری ، شاسی اعلام حریق با قابلیت کار در شرایط سخت و مقاوم است.

وی ضمن قدردانی از همکاران خود در تجهیز این ایستگاه گفت: ایستگاه شماره ۱۴ از مجهزترین ابستگاههای آتش نشانی شهر رشت است. که دارای دستگاههای گرم کننده تابشی مشعل گاز سوز برای دیگ اب گرم به ظرفیت ۷۵ هزار و ۵۰۰ تا۱۸۳ هزار کیلو کالری در ساعت است.

برنامه ریزی هایی برای نوسازی خودروهای آتش نشانی در کوتاه مدت میان مدت و طولانی مدت

مهندس بابک رمضانی در سخنانی اذعان داشت: ما امروز شاهد افتتاح و رونمایی دو پروژه بزرگی هستیم که استارت کار آن از چند سال قبل زده شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، در خصوص ایستگاه ۱۴ آتش نشانی گفت: یکی از روشهای برپایی ایستگاههای آتش نشانی براساس جمعیت و پهنه جغرافیایی شهر است، و باتوجه جمعیت بالای یک میلیونی شهر رشت حداقل باید دارای ۱۵ ایستگاه آتش نشانی باشد، که خوشبختانه تا امروز شهر رشت ۱۳ ایستگاه داشته و ایستگاه ۱۴ نیز از اواخر سال ۹۴ درپی جانمایی و احداث آن بوده ایم و امروز با لحاظ استانداردهای موجود شاهد افتتاح آن هستیم.

او افزود: ایستگاه شماره ۴ تنها ایستگاهی بود که جمعیت کثیری و مساحت قابل توجه ای از شهر را به خود اختصاص میداد لذا برای محدوده منطقه یک سه ایستگاه تعریف شد که ایستگاه شماره ۱۴ با تحت پوشش قراردادن ۱۰۶۰ هکتار از محدوده و ۳ خودرو و ۲۰ آتش نشانان در این محدوده آغاز به کار خواهد کرد.

بابک رمضانی در اشاره به پروژه خرید خودروهای آتش نشانی اذعان داشت: ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی دارای عمر بالای ۲۵ سال است، بر این اساس برنامه ریزی هایی برای نوسازی خودروهای آتش نشانی در کوتاه مدت میان مدت و طولانی مدت انجام شده است.

وی افزود: استارت این پروژه با خرید ۶ دستگاه نیمه سنگین انجام شد ، این خودروها با ظرفیت ۲ هزار لیتر آب از یکی از برندهای مطرح دنیا شرکت زیگلر المان خریداری شده است .

خرید سه خودرو پلتفرم و نردبان ۵۵متری از الویت های سازمان آتش نشانی رشت است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در ادامه از خرید خودروی هفتم خبر داد و گفت: خرید سه خودرو پلتفرم و نردبان ۵۵متری از الویت های این سازمان است که با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و درایت شهردارمحترم رشت تا پایان سال این مهم نیز محقق خواهد شد.

بابک رمضانی ضمن آرزوی سپری کردن روزهای بی خطر برای شهروندان رشتی در بیان عملکرد متبوع خود یادآور شد: درسه ماهه اول سالجاری، ۱۰۹۸ حریق در شهر رشت اتفاق افتاد که از این تعداد ۱۳۰ حریق مسکونی، ۵۴ حریق تجاری و مابقی علفزار و ... بوده است.

زمان رسیدن آتش نشان به حادثه ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه

وی زمان رسیدن آتش نشان به حادثه را ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه عنوان کردو افزود: با راه اندازی ایستگاه چهاردهم این پروسه زمانی رسیدن به محل حادثه کاهش خواهد یافت.

پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی درسازمان آتش نشانی شهرداری رشت

بابک رمضانی با تاکید بر پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی درسازمان آتش نشانی رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو خودروی آبرسان در حال تجهیز و نوسازی است. و تمام کارتعمیراتی دستگاهها توسط همکاران انجام میشود، هدف ما هم از این کار استفاده خوب از بیت المال و ارائه خدمات بهینه به شهروندان است.

در ادامه این مراسم از دست اندرکاران و آتش نشانی که در راه اندازی ، احداث و تجهیز ایستگاه شماره ۱۴ اتش نشانی شهرداری رشت نقش آفرینی داشتند، تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.