گیلان- رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود، خرید پیله‌تر ابریشم از نوغانداران امسال به هزار تن برسد.

پیش‌بینی خرید هزارتن پیله‌تر ابریشم در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نوغانداری ،علی اصغر داداش پور ، با اشاره به خرید پیله‌تر ابریشم از اواسط اردیبهشت ماه سالجاری گفت: تاکنون ۹۰۰ تن پیله‌تر به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از نوغانداران کشور خریداری شده است .

وی به آمادگی خوب تجار کشور برای خرید پیله‌تر ابریشم از نوغانداران در ۲۲استان اشاره کرد و افزود: خرید پیله‌تر ابریشم در کشور تا دهم تیر ادامه دارد .

داداش‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۵۰ تن پیله‌تر ابریشم از نوغانداران کشور خریداری شد، تصریح کرد:پیش‌بینی می‌شود، خرید پیله‌تر ابریشم امسال به هزار تن هم برسد. 

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: با استقبال بخش خصوصی برای خرید توافقی پیله‌تر ابریشم از نوغانداران، بازار خرید و فروش پیله‌تر ابریشم رونق گرفته است .

وی افزود: قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم از سال گذشته افزایش پیدا نکرده است و به همان قیمت سال گذشته هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم امسال ۱۸هزار و ۱۰۴ تومان تعیین شده است.

داداش‌پور خاطرنشان‌کرد: در سالجاری بخش خصوصی هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم را به قیمت توافقی ۳۴هزار تومان از نوغانداران خریداری می‌کند .

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: در سال گذشته تمامی پیله‌های تولیدی توسط بخش غیردولتی به‌صورت توافقی از تولیدکنندگان خریداری شد.

داداش‌پور از تشکیل زنجیره نوغانداری در راستای تبدیل این صنعت به حوزه ارزش‌افزوده در کشور خبر داد و گفت: محصول نهایی پیله ابریشم فرش، لباس و پوشاک است.

وی گفت: افزایش دو پله‌ای واردات نخ ابریشم از ۱۵درصد به ۴۶درصد در سالجاری، افزایش کیفیت و کمیت پیله‌های تولیدی موجب شده تا تجار رغبت بیشتری به خرید پیله‌تر ابریشم داخلی داشته باشند.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور به استقبال صاحبان کارگاه‌ها و کارخانه‌های ابریشم کشی اشاره کرد و گفت: پیله ابریشم تولید نوغانداران در ۵۰۰ کارگاه سنتی ابریشم‌کشی کشور به نخ ابریشم تبدیل می‌شود .

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد کارگاههای ابریشم کشی کشور در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.