هفت نفر از افراد شروری که به واسطه انجام نزاع دسته جمعی و... مخل نظم عمومی در شهر قوچان بودند، بادستور قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

قمه کش‌ها در قوچان به آخر خط رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، قاضی ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم خشن دادسرای شهرستان قوچان در تشریح ماجرای دستگیری افراد شرور به قدس گفت: مدتی پیش به واسطه شکایت‌های مردمی که به حوزه دادستانی شهرستان منعکس شد، مشخص شد ۱۱ نفر از افراد سابقه دار در برخی مناطق شهر اقدام به ایجاد نزاع دسته جمعی و دیگر شرارت‌ها کرده‌اند.
بررسی‌های قضایی نشان می‌داد که افراد مذکور دارای چندین پرونده نزاع نیز هستند. همچنین  مشخص شد اراذل و اوباش مذکور، پس از ایجاد درگیری‌های متعدد در سطح شهر در برخی موارد به سمت مردم نیز حمله ور شده بودند.
بازپرس شعبه سوم دادسرای شهر قوچان ادامه داد: درگیری افراد شرور به گونه‌ای بود که پس از هر بار نزاع، طرف مقابل برای انتقام گیری در برخی از مناطق شهر، نزاع دسته جمعی دیگری را رقم می‌زدند و به این واسطه اخلال در  نظم عمومی ایجاد می‌کردند.
قاضی پور آریا بیان داشت: برخی اقدام‌های باند شرارت در شهر برای قدرت نمایی بود که دریکی از این موارد، مدتی پیش تعدادی از آن‌ها  سد راه خانمی شده و وی را با چاقو مورد ضرب و جرح قرار دادند.
باتوجه به اینکه اقدام‌های صورت گرفته از سوی قمه کشان موجب ایجاد رعب و وحشت در برخی مناطق شهر شده بود، دستور شناسایی عاملان شرارت با قید فوریت صادر و در اختیار مأموران پلیس اطلاعات و  امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت و از آن‌ها خواسته شد، تمامی اعضای باند بازداشت و به دادسرا منتقل شوند.
قاضی ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم خشن دادسرای شهرستان قوچان عنوان کرد: در ادامه تعدادی افراد شرور توسط مأموران پلیس در مناطق مختلف شهر مورد شناسایی و طی چندین عملیات پلیسی و هماهنگ دستگیر شدند. همچنین از محل اختفای متهمان تعداد زیادی سلاح سرد مانند قمه و شمشیر کشف و ضبط شد.  
باتوجه به اینکه قانون گذار در ماده ۲۷۶ آیین دادرسی کیفری به صراحت اعلام کرده است، اگر فرد و یا افرادی با سلاح سرد دربین شهروندان رعب و وحشت ایجاد کنند و بیم متواری بودن آن‌ها متصور باشد، قرار بازداشت موقت متهمان فراهم است، که بر همین اساس هفت نفر اوباش دستگیر شده با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شدند.
بازپرس پور آریا تصریح کرد: تعدای از متهمان نیز که هویت آن‌ها برای ما مشخص شده، متواری هستند که شناسایی آن‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.
پس از دستگیری افراد شرور، برخی از شهروندان که به واسطه رعب و وحشت‌های ایجاد شده توسط اعضای باند از شکایت در دستگاه قضایی صرف نظر کرده بودند، با مراجعه به شعبه سوم بازپرسی دادسرای قوچان پرده از اقدام‌های مجرمانه آن‌ها برداشتند.
وی درحالی که عنوان می‌کند هدف اصلی نیروی انتظامی و دستگاه  قضایی ایجاد نظم و امنیت در جامعه است، ادامه داد: اگر شهروندان قوچانی از افراد بازداشت شده شکایتی دارند، می‌توانند یا به فرماندهی انتظامی شهرستان مراجعه و یا به شعبه سوم بازپرسی دادسرای قوچان مراجعه کنند تا بدون آنکه هویت آن‌ها مشخص شود شکایت آن‌ها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.