عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: مقاومت ملت فلسطین بیش از پیش آماده مقابله با هر تهدید رژیم صهیونستی است و باتمام توان راه خود را در دفاع از آرمانهای ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

بمباران‌های اخیر برای توقف راهپیمایی بازگشت است/رژیم صهیونیستی توان راه‌اندازی جنگی گسترده علیه غزه را ندارد

محمود الزهار عضو دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین، درباره تحولات اخیر فلسطین و بمباران‌ نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: هدف حملات و تجاوزات دشمن صهیونیستی در روزهای أخیر به نوار غزه، توقف راهپیمایی‌های بازگشت و عملیات آتش‌سوزی در زمین‌های اشغالی اطراف نوار غزه است و به مرحله جنگ فراگیر نخواهد رسید.

وی افزود: عملیات آتش‌سوزی(توسط بادبادک‌های آتش زا) در سرزمین اشغالی باعث مهاجرت تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیستی و فرسایش روزانه ارتش رژیم اشغالگر در مناطق اطراف غزه شده ‌است. از سوی دیگر نیروهای اشغالگر از این فرصت سوءاستفاده کرده و به این بهانه، پایگاه‌های آموزشی نیروهای مقاومت فلسطینی و تأسیسات خدماتی در غزه را مورد حمله هوایی قرار می‌دهد. در مقابل مردم فلسطین از راه‌های مسالمت آمیز و نیروهای مقاومت از راه‌ نظامی پاسخ دردناکی به دشمن می‌دهند.

محمود الزهار با بیان اینکه نیروی نظامی مقاومت فلسطین با قدرت بی حد و حساب رژیم صهیونستی و حامیان آن قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت در طی چهار جنگ اخیر علیه غزه توانست ضربات دردناکی به صهیونستی‌ها وارد کند که این امر باعث تغیر در معادلات جنگ شده و به نوعی بازدارنگی از تجاوزات آینده بوجود آورد، لذا رژیم صهیونستی جرأت و توان راه‌اندازی جنگی گسترده علیه مقاومت و غزه را ندارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش "حماس" افزود: هیچ جنگی علیه ملت فلسطین نتوانسته پروژه مقاومت را متوقف کند و به جز ویرانی خیابان‌ها و زیرساخت‌های خدماتی دستاوردی برای دشمن صهیونستی نداشته و مقاومت فلسطین امروز از نظر تسلیحاتی بیش از پیش آماده پاسخ دادند به هر نوع تجاوز است.

الزهار درباره تحولات جهانی و تأثیر آن بر مسئله‌ فلسطین تصریح کرد: متأسفانه بعضی از کشورهای عربی امروز مسئله‌ فلسطین را بی بها با غرب معامله می‌کنند و بعضی از کشورها برای جلب رضایت آمریکا و نزدیک شدن به کاخ سفید از حمایت فلسطین دست می‌کشند. واضح است که آنها بدنبال خاتمه مسئله‌ فلسطین و تحقق معامله بزرگ به هر قیمتی هستند و این امر بر کسی پوشیده نیست، و مصداق آن سازشکاری پشت پرده و علنی این کشورهاست.  

وی افزود: در سطح بین‌المللی هم مسئله فلسطین وضعیت بهتری ندارد چرا که سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد در کنترل آمریکاست و هدف آنها تحقق خواسته‌های رژیم صهیونیستی است. امروز در مجامع بین‌المللی معدودی از کشورهای عربی و اسلامی از ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

محمود الزهار در بخش دیگری از گفتگویش با قدس آنلاین، "معامله قرن" را محکوم کرد و گفت: ترامپ با فشار به امارات می‌خواهد این کشور هزینه ساخت و ساز یک منطقه مسکونی در منطقه سینا را  برای اسکان فلسطینیان متقبل شود، که این طرح از طرف فلسطینیان مردود و غیر قابل پذیرش است.

این رهبر برجسته فلسطینی همچنین تأکید کرد: ملت فلسطین با همه توان و ابزارهای خود در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی خواهد ایستاد و به راه خود تا آزادی سازی سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد، قطعاً معامله قرن و هر طرحی که حقوق و آرمانهای ملت فلسطین را پایمال می‌کند قابل قبول نیست و  ما هیچ جایگزینی به غیر از سرزمین فلسطین را نمی‌پذیریم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.