«پرونده شماره 81»، «آن که گفت آری، آن که گفت نه»، «اطلسی‌های لگدمال شده»، «رژه کور» و ... عنوان نمایش‌هایی است که اجرای خود را در سالن‌های نمایش به زودی آغاز خواهند کرد.

آغاز اجرای 5 نمایش جدید در سالن‌های نمایشی

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز فصل تابستان سالن‌های نمایش در تهران میزبان چندین اثر نمایشی جدید است و همچنین نمایش‌هایی که طی یکی دو هفته اخیر روی صحنه رفتند به اجرای خود ادامه می‌دهند. 

نمایش «پرونده شماره 81» به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد مهاجری از چهاردهم تیرماه اجرایش را هر شب ساعت 19 در مجموعه پدرخوانده آغاز می‌کند و تا پایان تیرماه میزبان علاقمندان خواهد بود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ در بار استن قتلی اتفاق می‌افتد و مریل و استیو در پی حل آن هستند. فائزه احمدی، سید محمدعلی جویره، بهاره سنایی راد، محمدحسن فرازبخت، امیرمحمد مهاجری و علی هادی پسیان بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «آن که گفت آری، آن که گفت نه» به نویسندگی برتولت برشت و کارگردانی هومن رهنمون از 7 تیرماه هر شب ساعت 19 اجرایش را در تماشاخانه مهر حوزه هنری را آغاز می‌کند. بازیگران این نمایش فاطمه اللهویرنی، بهار پاسبان، نازنین تاجیک، امیرحسین تاری، زهرا تاک و ... هستند. این نمایش یک تئاتر روایی همراه با موسیقی زنده و برداشتی آزاد از نوشته برتولت برشت، زنده‌یاد مصطفی رحیمی است.

نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» به نویسندگی تنسی ویلیامز و ترجمه مرجان بخت مینو و کارگردانی علی پیله ور از 30 خرداد اجرایش را ساعت 20 در مؤسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم) آغاز کرده و تا 15 تیرماه ادامه دارد. فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی و سیدامیر حسینی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «رژه کور» به نویسندگی پیتر هانتکه و ترجمه حسن ملکی و کارگردانی علیرضا طاهری از فرداشب سوم تیرماه اجرایش را در تئاتر مستقل ساعت 21 آغاز می‌کند و تا 10 تیرماه ادامه خواهد داشت. محمدحسین اثنی عشری، کیمیا فرخزاد، زینب براتی، سارا حسینی، غزاله نوروزی، هدیه صدر و... بازیگران این نمایش هستند.

«رژه کور» براساس نمایشنامه «اتهام به خود» نوشته پترهانتکه است و در خلاصه داستان آن آمده است، این تئاتر یک قطعه کلامی و تصویری است برای عده‌ای مرد و عده‌ای زن. نقش ندارد و موقعیت انسان را در بستر زندگی روزمره بررسی می‌کند و به اینکه انسان آن چیزی نیست که بوده و می‌تواند باشد اشاره دارد.

نمایش «پرتی» به نویسندگی رسول کاهانی و کارگردانی بهار رضی‌زاده از 4 الی 15 تیرماه هر شب ساعت 18 در پلاتو اجرا تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. کتایون لطیف، شوکا کریمی، بهار رضی‌زاده، ثمین راد نیکنام و ماهنی مهرپور بازیگران این نمایش هستند. این نمایش روایت کننده‌ داستان پنج دختر است که در اتاقی در یک خوابگاه، راجع به نیم ساعت پیش از آنچه در حال حاضر نمایش در آن هستند بحث می‌کنند و هرکس روایتی متفاوت از آن زمان دارد.

«نمایش زمستان 66» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی مجید قربانی از 29 خرداد تا 7 تیرماه هر شب ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود. این نمایش در مجتمع ابوالفتوح رازی شهرری اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش سعید ابوحمزه، سحر اسکندری، نرگس اسماعیلی، زهرا آرایی، رضا باختر، فاطمه پوشپاس، مهسا دهقان و ... هستند.

«تو مشغول مردنت بودی» نوشته کامران شهلایی و به کارگردانی مژگان خالقی از 27 خردادماه هر شب ساعت 20 در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا می‌شود و تا 22 تیرماه روی صحنه خواهد بود. معصومه کریمی، نوید بانی، فائزه بختیار و فاطمه بختیار از بازیگران این نمایش هستند.

همچنین نمایش «دیر راهبان» نوشته فرایرا دکاسترو و به کارگردانی کیومرث مرادی است که از 22 خرداد روی صحنه رفته و تا 10 تیرماه هرشب ساعت 20:30 در تالار چهارسو به اجرای خود ادامه می‌دهد. رضا داودوندی، حمیدرضا رفاهی، هامون سیدی، سلمان صالحی، پانته‌آ قدیریان، میلاد معیری، محسن نوری و ... در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

تالار سایه نیز میزبان نمایش «تیاتر قجری» با نمایشنامه و کارگردانی از داریوش رعیت است که از 23 خرداد روی صحنه رفته و تا 15 تیرماه هر روز ساعت 18 اجرا خواهد داشت. پریزاد سیف، بهروز پوربرجی و پژمان علیپور بازیگران این نمایش هستند. در خلاصه این نمایش آمده است؛ ناصرالدین شاه به مناسبت پنجاهمین سالگرد سلطنتش قصد اجرای « در انتظار گودو» برای زنان اندرونی را دارد.

«پلاس پلاس به توان دو» نوشته و به کارگردانی سینا شفیعی است که هرشب ساعت 20 در سالن سایه تئاترشهر تا دهم تیرماه به اجرای خود ادامه می‌دهند. مصطفی ساسانی، سحرناز عباس زاده، عبدالرضا یعقوبی، محمدرضا محمدپور، حمیدرضا معدن کن، سترگ رضایی و محمد امیری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «همه چیز درباره آقای ف» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی تا 15 تیرماه ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. بازیگر این اثر نمایشی احمد مهرانفر است و بهنام شرفی، مسعود روستا، مونا فائزپور و معصومه عزیز محمدی نیز به عنوان صداپیشه در این نمایش حضور دارند.

نمایش «آمیز قلمدون» نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان تا 24 تیرماه هر شب ساعت 21 در تالار ناظرزاده کرمانی ایرانشهر روی صحنه می‌رود. ایرج راد، فرزانه کابلی، نوشین تبریزی، آذر خوارزمی، سمیرا کریمی، حسن عسگری و رضا جلالوند بازیگران این اثر نمایشی هستند.

کمدی «صندوق ما راز داره» به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی نسیم یاقوتی اجرای خود را از 27 خردادماه آغاز کرده و تا 17 تیر هر شب ساعت 19:30 در تالار محراب روی صحنه می‌رود. رامین مسییبی، شادی محمدی، علی رضا فتح علیان و نینا فرشادی بازیگران و عروسک گردانان این نمایش هستند.

«یک دقیقه و سیزده ثانیه» نوشته محمد چرم شیر، بهمن عباسپور و به کارگردانی شهرام گیل آبادی از 31 خردادماه در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت و تا آخر تیرماه هر شب ساعت 21 اجرا خواهد داشت. پانته آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی بازیگران این نمایش هستند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.