قدس انلاین : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: امسال نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش بارندگی در سطح استان داشته‌ایم که این میزان در تایباد 72 درصد است.

کاهش 72 درصدی بارندگی در تایباد
 محمد دانشگر صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی شهید شبان در روستای کرات از توابع بخش مرکزی تایباد گفت: استان خراسان رضوی 16 سال است که با خشکسالی مواجه است و امسال نیز نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش بارندگی در سطح استان داشته‌ایم که این میزان در تایباد 72 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با بیان عملکرد سال گذشته و ارائه برنامه‌ها و اهداف سال جدید ادامه داد: سال گذشته را با وجود محدودیت‌های مالی، خشکسالی و کمبود منابع آبی، با همت جهادی مدیران و همکاران با کمترین مشکل و تنش آبی پشت سرگذاشتیم که نتیجه این کار جهادی کسب رتبه‌های برتر استانی و ملی بود.

وی افزود: این خشکسالی‌ها هشداری است برای استفاده بهینه از آب شرب و صرفه‌جویی در مصرف آن و مردم نیز باید در این راستا یار و مددکار همکاران ما باشند.

دانشگر ادامه داد: در سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی در تایباد اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان مرزی تایباد نیز در این مراسم با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: باید از آب شرب استفاده درستی کنیم و همه دستگاه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی در استفاده بهینه از آب، این نعمت خدادادی باید تبلیغ و تلاش کنند.

حسین شرافتی با تجلیل از خدمات آبفای روستایی در خدمت‌رسانی به مردم ادامه داد: شاخص برخورداری روستاهای تایباد از آب شرب بهداشتی 99 درصد است که این رقم در کل استان 96 درصد است.

مدیر آبفای روستایی تایباد نیز در این مراسم گفت: طرح آبرسانی به مجتمع کرات و آبقه با حفر یک حلقه چاه در دشت کرات و با لوله‌گذاری 15 کیلومتر از مجتمع آبرسانی شهید شبان برای 12 روستا در دست انجام است.

هادی نمازی با بیان اینکه برای این طرح بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در سال گذشته نیز آبرسانی به روستاهای کرات، دو پاسگاه مرزی، جوزقان، پساوه، قادرآباد و ارزنچه علیا و سفلی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.