قدس انلاین : مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی از تلاش برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در شهرستان خلیل‌آباد خبر داد.

ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: پروژه پارک جنگلی شهرستان خلیل‌آباد یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در استان خراسان‌رضوی و این شهرستان است که تجهیز آن در دستور کار قرار دارد و می‌توان روی جذب گردشگر آن حساب باز کرد.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ برای تجهیز این مجموعه افزود: 900 میلیون تومان اعتبار در حوزه روشنایی این پارک اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم با اختصاص آن و تکمیل پروژه گام مهمی در مسیر جذب گردشگر در منطقه برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد نیازمند معرفی بیشتر است تصریح کرد: احداث و راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی ویژه آثار و بقایای تاریخی این شهرستان در ورودی خلیل آباد می‌توان گام مهمی در مسیر معرفی آثار تاریخی خلیل آباد باشد.

مکرمی‌فر تاکید کرد: همچنین یکی از سیاست‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بومگردی در سطح استان است که بازخورد بسیار مناسبی در استان داشته و در همین راستا یک اقامتگاه بومگردی در خلیل‌آباد راه‌اندازی شده و موافقت برای راه‌اندازی یک اقامتگاه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از نیازهای این شهرستان راه‌اندازی موزه مردم شناسی است که می‌تواند نقش بسزایی از سوی در جذب گردشگر داشته باشد و از سوی دیگر فرهنگ غنی منطقه را نیز معرفی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.