قدس انلاین : رئیس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران شاخه خراسان گفت: مشهد از کانون‌های بحرانی کشور است، اما صدای جامعه‌شناسان آن به گوش نمی‌رسد.

صدای جامعه‌شناسان از مشهد به گوش نمی‌رسد
 دکترعلی یوسفی در سخنرانی خود به صورت ویدیو کنفرانس در مراسم نکوداشت"محمدامین قانعی‌راد، رییس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران" که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قانعی‌راد نسبت به سرنوشت کشور حساسیت ویژه‌ای داشت و به سهم خود چه به عنوان یک جامعه‌شناس و چه به عنوان یک فعال اجتماعی و مدنی تلاش ویژه و موثری در راستای بهبود جامعه داشت همواره و به‌موقع در این عرصه حضور فعال پیدا می‌کرد.
وی افزود: قانعی‌راد در مدت ریاست خود بر انجمن جامعه‌شناسی تلاش بی‌قفه‌ای را برای تقویت سازمانی انجمن جامعه‌شناسی ایران انجام داد و تلاش می‌کرد تا فعالیت‌های این انجمن را به سمت آسیب‌ها، مشکلات اجتماعی، مسائل زیست‌محیطی کشور و ... پیش ببرد.
استاد دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: دکتر قانعی راد اصرار فراوانی داشت که بایستی تفکر جامعه‌شناختی و انتقادی را به عرصه عمومی کشاند و ضمیمه افکار عمومی و دانش عمومی کرد.  قانعی‌راد معتقد بود جامعه‌شناسی و جامعه‌شناسان بایستی زبان گویای جامعه باشند.
یوسفی تصریح کرد: قانعی‌راد معتقد بود که مشهد از کانون‌های بحرانی کشور است، اما صدای جامعه‌شناسان آن به گوش نمی‌رسد. بنابراین جامعه‌شناسان بایستی روش و منش و رویکرد ایشان در راستای جامعه سرمشق خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.