زاهدان- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۸ تن‌ کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان داشته ایم که در این رابطه ۳۲ نفر دستگیر و ۹ نفر به هلاکت رسیده اند.

کشف ۳۸ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار محمد قنبری در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با وجود گستردگی و پراکندگی جغرافیایی که دارد خوشبختانه در امنیت کامل بسر می برد، اظهار داشت : سیستان و بلوچستان از نظر سرقت در رتبه ۱۸ هم در کشور قرار دارد که این آمار نشان از وضعیت مطلوب استان در بین دیگر استان‌های کشور است. 

وی افزود: سیستان و بلوچستان در کشف جرائم در رتبه دوم بعد از تهران قرار دارد.

وی از کاهش ۳۴ درصدی در بخش گروگان گیری در سال جاری در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سردار قنبری در خصوص مواد مخدر نیز افزود: در سه ماهه نخست امسال ۳۸ تن کشفیات داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است و در این رابطه ۳۲ نفر دستگیر و ۹ نفر به هلاکت و ۴۵۸ اسلحه جنگی نیز کشف شده است . 

وی تصریح کرد: درسه ماهه نخست امسال ۳۰ منزل خرده فروش پلمپ شده است که این آمار نشان از افزایش اجرای طرح ها برای مبارزه با مواد مخدر دارد. 

سردار قنبری با بیان اینکه سازش یکی از آداب و رسوم خوب مردم استان است، افزود : ۷۸ درصد از پرونده هایی که به مرکز مشاوره ارجاع داده شده منتهی به صلح و سازش طرفین شده است که تاکنون هزار و ۴۴۱ نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند. 

وی با اشاره به پدیده قاچاق ادامه داد: در سه ماهه ۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده که از حیث ارزش ۲۸درصد افزایش یافته است و در این رابطه ۱۳باند قاچاق با دو درصد افزایش متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: سامانه ۱۹۷ پلیس منعکس کننده درخواست ها نارضایتی یا تقدیر مردم از فعالیت های پلیس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.