قدس انلاین : سامانه صدور روادید الکترونیکی کشور روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به بهره ‌برداری رسید.

سامانه صدور روادید الکترونیکی در مشهد به بهره برداری رسید

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: با بهره برداری از این سامانه اتباع 180 کشور می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

حسین پناهی آذر افزود: اتباع این کشورها می توانند از طریق سیستم آنلاین درخواست صدور روادید کنند و محل دریافت آن را فرودگاه مشهد اعلام نمایند.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه افراد در کمترین زمان و بدون مراجعه به نمایندگی ها روادید خود را دریافت کنند.
وی گفت: در این سامانه برای شرکت‌ های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی هم تسهیلاتی فراهم شده است.
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: این سامانه در چند ماه اخیر به صورت آزمایشی در برخی فرودگاه ‌ها مورد استفاده قرار گرفت که امروز به طور رسمی راه اندازی شد.
سردار محسن فتحی زاده افزود: با راه اندازی این سامانه علاوه بر اینکه سرعت و سلامت کار تضمین می ‌شود، ظرفیت تبادل اطلاعات الکترونیک بین وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی هم ایجاد شده و از وقوع بسیاری مشکلات جلوگیری می شود.
استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بهره گیری از تکنولوژی های جدید مورد تاکید دولت تدبیر و امید است.
علیرضا رشیدیان افزود: علاوه بر این سامانه که با همکاری وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی راه اندازی شده است دیگر دستگاه ها هم باید امکانات مناسب را برای تسهیل خدمات و خدمت رسانی بهتر فراهم کنند.
وی با اشاره به راه اندازی میز خدمت در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: این میز در همه ادارات برای آسانتر کردن امور شهروندان و پاسخگویی بهتر راه اندازی می شود.
وی گفت: فراهم کردن امکانات و ظرفیت ‌های مناسب در زمینه های ارتباطات مردمی، فرهنگی و گردشگری برای ایجاد صلح، امنیت بین المللی و کاهش مشکلات مردم ضروری است.
غلامعباس ارباب خالص رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور هم گفت: در سال 94 حدود چهل هزار روادید فرودگاهی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد صادرشد که این تعداد در سال گذشته به 83 هزار روادید رسید.
مدیر کل فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد هم گفت: سالانه با 74 هزار پرواز این فرودگاه، ده و نیم میلیون مسافر جابجا می شوند.
محمد باقر قاسم زاده افزود: سهم پروازهای خارجی از این تعداد 11 هزار پرواز با یک میلیون و 600 هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.