هشت نوجوان مشهدی که با اکانت‌های دخترانه در فضای مجازی، حدود ۲۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری ۲۰ میلیونی با اکانت دخترانه!

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش مرد جوانی که اسیر هوای نفسش شده و در فضای مجازی طعمه کلاهبرداری‌های متعددی قرار گرفته بود، با مراجعه به دستگاه قضایی، از ماجرای  کلاهبرداری چند ده میلیون تومانی چند دختر، در شعبه ۲۱۷ دادسرای مشهد پرده برداشت.
همزمان با شکایت مالباخته، بازپرس محمد علی کمال‌زاده تحقیقات قضایی‌اش را در این رابطه آغاز کرد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و مشاهده مستندات ارائه شده از سوی شاکی مشخص شد، مالباخته به واسطه عضویت در چندین گروه از پیامرسان‌های مختلف، با تعدادی از اعضای گروه‌ها که تمامی آن‌ها از جنس مخالف بودند، ارتباط برقرار کرده است. طی این اقدام، مرد هوسران  تن به دوستی مجازی می‌دهد و ارتباط‌های مجازی‌اش منجر به ارسال و دریافت تصاویر زیادی می‌شود.
در کنار ارسال تصاویر، کلاهبرداران برای به ثمر نشاندن نقشه‌هایشان وعده‌های جنسی به طعمه خود داده و زمانی که مرد جوان را بازیچه دست خود قرار می‌دهند، درخواست شارژ سیم کارت، اینترنت تلفن همراه، پرداخت هزینه دندانپزشکی و... را مطرح و مرد هوسران، حدود ۲۰ میلیون تومان به این بهانه‌ها به شماره حساب‌های مختلف واریز می‌کند.
بنابر این گزارش، زمانی که جوان مالباخته پی می‌برد پیام‌های مجازی دامی برای کلاهبرداری از او بوده است، راهی دادسرا می‌شود و ماجرا را طی شکایتی مطرح می‌کند.
درحالی که شاکی در اظهارات ارائه شده بیان کرد ۲۰ میلیون تومان پول بی زبان را طی ۱۴ مرحله به شماره حساب‌های مختلف بانکی واریز کرده است مشخص شد، کلاهبرداران با ارسال پیام‌های عاشقانه و تصاویر مختلف ونیمه برهنه اقدامات خود را عملی کرده‌اند.
با توجه به اینکه کلاهبرداران پس از انجام اقدامات مجرمانه اکانت‌های مورد استفاده در پیامرسان‌های مختلف را حذف کرده بودند تا رد پایی از خود به جا نگذاشته باشند، با دستور مقام قضایی، کارشناسان پلیس فتای استان تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان کلاهبرداری آغاز کردند.
نتیجه تحقیقات پلیسی پس از چند روز، به شناسایی عامل اصلی کلاهبرداری‌ها ختم شد و پسر ۱۷ ساله آرایشگر در حوالی بلوار پیروزی شناسایی و دستگیر شد.
عامل اصلی کلاهبرداری با اکانت دخترانه پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با مستندات پلیسی همه چیز را لو داد و مشخص شد او به همراه هفت نفر دیگر که تمامی آن‌ها هم سن و سال هم هستند، به صورت کاملاً حساب شده‌ای دست به این اقدام زده‌اند. در این زمینه «پسران دختر نما» که به سن قانونی برای افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی نرسیده بودند، وجوه دریافتی را به حساب آشنایان واریز می‌کردند.
همچنین متهم در ادامه اعترافاتش مدعی شد که، آن‌ها طعمه خود را در یکی از گروه‌های پیامرسان انتخاب و پس ساخت اکانت‌های مختلف دخترانه به سراغ  او رفته و سرکیسه‌اش کرده‌اند.
برهمین اساس، تمامی همدستان و اعضای باند «پسران دخترنما» نیز شناسایی و دستگیر شدند. در حالی که تمامی متهمان زیر ۱۸ سال سن داشتند به کانون اصلاح و تربیت تحویل داده شدند تا روند قضایی پرونده نیز طی شود.
در ادامه تحقیقات قضایی مشخص شد اعضای باند مذکور، برای به دست آوردن تصاویر مورد استفاده در این کلاهبرداری با برخی از زنان دراینستا گرام و... ارتباط برقرار می‌کردند، و از تصاویر خصوصی آن‌ها در این اقدام مجرمانه سوء استفاده می‌کردند که در این زمینه یک نفر شناسایی و از متهمان شکایت کرده است.

بازپرس محمد علی کمال زاده در این رابطه به قدس گفت: شهروندان باید دقت داشته باشند که فضای مجازی به هیچ وجه قابل اعتماد نمی‌باشد، چراکه اگر در پرونده مذکور برخی از کاربران فضای مجازی تصاویر خصوصی خود را درصفحه‌های مانند اینستاگرام و دیگر صفحات مشابه منتشر نمی‌کردند، از تصاویر خصوصی آن‌ها سوء استفاده نمی‌شد.  
این مقام قضایی تصریح کرد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط اعضای باند «پسران دختر نما» تحقیقات همچنان در رابطه  باکشف دیگر جرایم احتمالی اعضای باند ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.