گیلان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کشورهای از جمله اسپانیا در تلاشند که کیوی را از گیلان بخرند و با بسته‌بندی مناسب به کشورهای حاشیه خزر بفروشند، گفت: اگر در این عرصه غفلت کنیم، کیوی استان به نام گیلان به کام اسپانیا خواهد بود.

مبادا کیوی به نام گیلان به کام اسپانیا شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،منوچهر پارسافر منطقه گیلان، گفت: با بازدیدهایی که از باغات کیوی استان انجام شده است، امسال میزان خوبی از کیوی در استان برداشت خواهد شد.

وی افزود: قیمت و بازار خوب کیوی باعث شده است، تا ارتقای کمیت و کیفیت این محصول در استان بیشتر مورد توجه کیوی‌کاران قرار بگیرد.

پارسافر ادامه‌ داد: باغات کیوی مراحل رشد زایشی را به خوبی گذرانده‌اند، پیش‌بینی می‌شود، امسال شاهد تولید خوب این محصول در استان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کیوی از جمله محصولات کشاورزی است که از بازارپسندی بسیار خوبی در کشورهای حاشیه خزر برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ارتقای کیفیت و کمیت کیوی‌های صادراتی موجب خواهد شد، که همچنان بتوانیم بازارهای کیوی را در کشورهای همسایه از آن خود کنیم.

وی افزود: با ارتقای کیفیت محصولات صادارتی کشاورزی از جمله کیوی، باید رقبای این محصول در سایر کشورها برای کسب بازارهای هدف از جمله اسپانیا را کنار بزنیم.  

پارسافر تصریح‌ کرد: با صادرات خوب کیوی و حفظ بازارهای هدف، ارزش‌افزوده تولید این محصول به کیوی کاران برمی‌گردد.

وی از تشکیل تعاونی کیوی‌کاران در استان خبر داد و افزود: زنجیره کیوی در استان تشکیل شده است و ما تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست تا بازارهای هدف کیوی گیلان را حفظ کنیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته ۱۴۱هزار تن کیوی در استان تولید شد و به نظر می‌رسد، تولید این محصول امسال در استان بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای از جمله اسپانیا در تلاشند که کیوی را از گیلان بخرند و با بسته‌بندی مناسب به کشورهای حاشیه خزر بفروشند، گفت: اگر در این عرصه غفلت کنیم کیوی استان به نام گیلان به کام اسپانیا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.