اصفهان- کارآفرین برتر اصفهان و مسئول موسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) گفت: از ابتدای فعالیت این مؤسسه تاکنون برای ۱۰۰۰ مددجوی علاقه مند به کار شغل ایجاد شده است.

ایجاد شغل برای ۱۰۰۰ مددجوی علاقه مند به کار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اکبر اخوان مقدم صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: فعالیت‌های مؤسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) از ابتدای سال ۹۱ آغاز شده و در این مدت تعداد ۱۰۰۰ مددجوی علاقه مند به کار از جمله زنانی که درصدد کمک به اقتصاد خانوار بودند، دخترانی که برای تهیه جهیزیه به والدین خود کمک می‌کنند، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و بانوان مطلقه از خدمات این مؤسسه عام المنفعه بهره مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی از این افراد به دلایل مختلف از جمله از دست دادن سرپرست خانواده، ناتوانی جسمی و ذهنی، شکست در زندگی زناشویی، طلاق، ترک خانواده توسط همسر اعتیاد به مواد مخدر، بیماری های صعب العلاج و... از سوی جامعه ترد می شوند و برای تأمین مخارج زندگی، تربیت فرزندان و ایجاد امنیت برای خانواده خود با مشکلات بسیار زیادی مواجه و ناگزیر هستند آسیب های متعددی را در اجتماع پذیرا باشند.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) ادامه داد: با وجود این معضلات به مدد خیران نیکوکاران تلاش شده با ایجاد بستر اشتغال برای نیازمند، زمینه مناسب جهت کسب مهارت و توانمند شدن آنها فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت های خیریه، گفت: ایجاد ۵۰ فرصت شغلی در روستاها، اشتغال ۴۰۰ بانوی نیازمند به کار در حاشیه شهر، ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر زندانی، تولید فیلم و مستند برای اشتغال روستایی، آموزش زبان در ۷۰ روستا با هدف اشتغال و آموزش مهارت زندگی در ۱۱۰ روستا از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی تاکید کرد: کمک های خیران به صورت هدفمند در جهت اشتغال نیازمندان هزینه می شود.

اخوان مقدم تصویب قانون مستقل برای اشتغال روستاییان را بهترین راهکار اشتغال یادکرد و گفت: در مناطق روستایی باید قراردادهای فی مابین کارگر و کارفرما مطابق با اصل حاکمیت اراده در قراردادها و قاعده فقهی «العقود تابعه القصود» و مواد ۱۰ و ۱۹۰ قانون مدنی منعقد و محترم شمرده شود و حق بیمه کارگران با توجه به دستمزد توافق شده فی مابین پرداخت و به نسبت آن از خدمات تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای تصویب قانون مستقل برای اشتغال در روستا رعایت نکاتی حائز اهمیت است، از جمله اینکه  قانون باید به صورتی باشد که امکانات و سرمایه ها را به سمت روستا جذب کند، همچنین قانون کار روستایی باید به شکل ساده تعریف شود تا مشکلات شکایات اداره کار برسرراه کارکردن کارگران و کارفرمایان به حداقل برسد.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) گفت: در تدوین قانون یکپارچه اشتغال روستایی باید پتانسیل مختلف روستاها از قبیل جاده و نوع آن، آب وهوا، جمعیت، اقلیم، فرهنگ، امکانات گردشگری و نزدیکی به مراکز را در نظر داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.