گرگان- استاندار گلستان گفت: تا پایان امسال همایش سرمایه‌گذاری برای شناساندن بهتر گلستان در ایران و حتی کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

همایش سرمایه‌گذاری در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه تلاش زیادی برای شناخت ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و مشکلات استان انجام شده است، اظهارداشت: بالغ بر یکصد موضوع مهم و اولویت‌دار در استان مورد بررسی قرار گرفته و تلاش ما اجرا پروژه‌های بزرگ برای توسعه استان است.

وی به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: راه‌آهن گرگان- مشهد، برقی کردن محور ریلی اینچه‌برون- گرمسار، اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده، مدیریت پسماند و حل مشکل زباله از موضوعات مهم و کلیدی برای توسعه استان گلستان به شمار می‌رود.

استاندار با تأکید براینکه همه موضوعات و برنامه‌های استان باید در قالب سند پیگیری شود، گفت: در حال شناسایی ظرفیت‌ها و محورهای توسعه استان هستیم تا سند توسعه گلستان را تدوین و نهایی کنیم.

وی به موضوعاتی همچون بندرخشک و بندرسبز گمیشان اشاره کرد و بیان داشت: جذب سرمایه‌گذار یکی از مباحث مورد تأکید در این استان است و تا پایان امسال همایش سرمایه‌گذاری برای شناساندن بهتر گلستان در ایران و حتی کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

هاشمی اشاره‌ای هم به بحران کم آبی در استان کرد و گفت: بحران آب یکی از مشکلات جدی استان است و تلاش می‌کنیم تخصیص‌ها و سهمیه‌های این بخش را از نظر اعتباری افزایش دهیم. در سیلاب اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب غیرمتعارف در استان داشتیم که به سمت ۳ تالاب آلاگل، آجی گل و آلماگل هدایت شد و آنها را پُرآب کرد.

وی به پروژه زهکشی اراضی ۲۸۰ هزار هکتاری در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال استان زهکشی شده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری باید بخش خصوصی را وارد کار کنیم.

استاندار درباره پروژه پتروشیمی هم اظهارداشت: پتروشیمی گلستان یکی از سنگین‌ترین پروژه‌ها است که با همکاری وزارت نفت و کشور دنبال تعیین تکلیف آن هستیم. امیدواریم سرمایه‌گذاران خوبی ورود کنند و به راهکار مناسبی برسیم.

سدهای نرماب و چایلی، کمربندی گرگان، جاده شاهرود به گرگان (محور خوش ییلاق)، آزادراه گرگان- آشخانه، موضوعات گردشگری و بوم گردی از دیگر موضوعاتی بود که وی به عنوان پروژه‌های اساسی و محوری استان از آنها نام برد.

هاشمی ادامه داد: جانمایی تله‌کابین حداقل در یک نقطه، انتقال پادگان لشکر۳۰ به بیرون از شهر گرگان، احیاء بافت‌های فرسوده در شهرهای گرگان و گنبدکاووس، منطقه آزاد اینچه برون، ارائه راهکار برای احیاء خلیج گرگان، چهاربانده کردن محور کردکوی- بندرترکمن و بندرترکمن- آق‌قلا از موضوعات در دست پیگیری استان است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.