یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت اگر به راهکارهای ارائه شده مجلس توجه کند، مشکل جذب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش  رفع می‌شود.

راه حل مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش، توجه به راهکارهای مجلس است

 به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس‌آنلاین؛ میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌ درباره آمار خروجی از بدنه وزارت آموزش و پرورش داده می‌شود، گفت: در برنامه پنج ساله ششم که به تصویب مجلس رسیده و دولت مکلف است آن را اجرایی کند، کانال‌های رفع کمبود نیروی آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی دو منبع تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان درزمانی که تعداد دانش‌آموزان کشور درسال حدود  ۲۰ میلیون نفر بود، نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را تأمین می‌کرد بنابراین الان هم این دانشگاه که در تمامی‌استان‌ها و اکثر شهرستان‌ها واحدهایی به نام تربیت معلم دارد، به‌راحتی می‌تواند  کمبود نیروی انسانی وزارتخانه را جبران کند.

نماینده مردم گرمی در خانه ملت از جذب نیروی حق‌التدریس به عنوان راهکار دوم مجلس یاد کرد و گفت: شهریورماه ۹۵ چگونگی جذب نیروهای حق التدریس را تصویب کردیم  که هنوز این کانال هم را نبسته‌ایم یعنی همچنان باز است تا با رسمی‌شدن این نیروها، بخشی از کمبودها جبران شود.

وی سپس به استفاده از سرباز معلم اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش قبلاً هم بخشی از کمبود نیروی انسانی  خود  در روستاها  و مناطق دور افتاده را از طریق جذب سرباز معلم تأمین می‌کرد  که الان هم می‌تواند از این راهکار استفاده کند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از بازنشستگان در بدنه آموزش و پرورش ، افزود:    طبق قانون دستگاه‌ها می‌توانند تا یک سوم موظفی، بازنشگان را بکار بگیرند وزارت آموزش و پرورش هم  می‌تواند از این راهکار برای هدف یاد شده استفاده کند.

میرزاده در خاتمه با انتقاد از اجرای طرح  ۶.۳.۳  گفت: وزارت آموزش و پرورش با اجرای این طرح  دانش آموزان را وادار کرد تا فقط صبح‌ها به مدارس بروند که این گونه کلاس‌ها فشرده شد و آموزش و پرورش هم  با کمبود نیرو مواجه گردید بنابراین در شرایط فعلی دیگر لزومی ‌ندارد اجرای این طرح تداوم  یابد. در این صورت بخشی از کلاس‌ها بعد از ظهرها دایر خواهد شد و تا حدی نیرو جبران خواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد اگر آموزش و پرورش این راهکارها را  اتخاذ کند مشکل نیروی انسانی‌اش رفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.