مجلس شورای اسلامی امروز صبح( ۴ تیر ماه) جلسه غیر علنی درباره گرانی ها برگزار کرد که در این جلسه برخی از اعضای دولت همچون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز برای ارائه توضیحاتی حضور یافتند. بسیاری از نمایندگان پس از اتمام جلسه غیر علنی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس‌آنلاین، راهکارهای دولت برای کنترل گرانی و ساماندهی بازار و اقتصاد را ناکافی و بدون نتیجه دانستند.

جلسه امروز مجلس درباره گرانی‌ها خروجی نداشت / دولت پیشنهاد خاصی ارائه نکرد

به گزارش قدس آنلاین، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور درباره گرانی‌های اخیر اظهار کرد که وی همچنین درباره تحریم‌ها، برجام و راهکارهای مقابله با تحریم‌ها نیز سخن گفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: راهکارهایی که در جلسه غیر علنی از آن سخن به میان آمد، قرار است با توجه به شدت تحریم‌ها ارائه شوند و هر چه پیش رود راه حل‌های جدیدی پیشنهاد داده خواهد شد.

کوچکی نژاد با تاکید بر ارتباط گرانی‌ها با مسئله تحریم کشورمان، افزود: مسئله گرانی‌ها و نابسامانی بازار با تحریم‌هایی که علیه کشورمان صورت گرفته، نه تنها به یکدیگر مرتبط هستند بلکه حلقه‌های زنجیره بهم پیوسته‌ای هستند که در پی تحریم‌های سنگین نیز بازار ارز متلاطم شده است. درنتیجه قرار شد مرحله به مرحله راه‌های مقابله با این مسائل بررسی و اجرایی شود.

جلسات باید به سمت تصمیم‌گیری برود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در تشریح جلسه غیر علنی اظهار کرد که اصل برگزاری جلسه امروز اقدام مناسبی بود اما باید در چنین جلساتی زمان بیشتری برای گفت و گوی نماینده‌های دولت و نیز اعضای کمیسیون‌ها باشد و به نمایندگانی که طرح‌هایی برای برون رفت از مشکلات ارائه می‌کنند، فرصت بیشتری داده شود نه اینکه افراد بیایند تنها به تشریح وضعیت موجود بپردازند.

حسینعلی حاجی دلیگانی همچنین گفت: چنین جلساتی باید به سمت تصمیم‌گیری سوق پیدا کند یا حداقل تصمیماتی گرفته شود و تصمیمات آن جلسه به شورای تصمیمات اقتصادی ارجاع شود تا آنجا درباره حل مسائل تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظرم خروجی این جلسه هیچ پیشنهاد مهم و خاصی نداشت بلکه تنها در حد بیان کلی مسائل کشور بود. البته در این جلسه از سوی دولت تنها آقای جهانگیری صحبت کرد که بخشی از صحبت‌های ایشان خوب بود.

باید به جای سخنرانی راهکار داد

عضو کمیسیون اقتصادی نیز بر این باور است که  صحبت‌های آقای جهانگیری و برخی از نمایندگان مجلس به سمت و سوی تشریح شرایط کنونی جامعه پیش رفت درحالیکه باید راهکارهای مؤثری برای حل مشکلات داده می‌شد.

ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: رئیس جمهور زمانی در جلسه‌ای با حضور مقام معظم رهبری و کارگزاران نظام اظهار کرد که باید برای حل مشکلات اقدامات سازنده‌ای صورت بگیرد، درحالیکه رهبر معظم انقلاب در همان جلسه فرمودند چه کسی باید این کارها را انجام دهد مگر نه اینکه دولت باید این کارها را انجام دهد و دولت مسئول حل  مشکلات اقتصادی است. متأسفانه در حال حاضر، دولت تنها به ارائه گزارشی از مشکلات می‌پردازد و گویا اراده چندانی برای حل آن ندارد.

نماینده مردم فلاورجان همچنین با اشاره به مطرح شدن خرید ۳۹ هزار سکه تنها توسط یک فرد در جلسه امروز، ادامه داد: آقای جهانگیری بحث فروش سکه و اینکه فردی به تنهایی بخش عظیمی از سکه‌های پیش فروش شده را خریداری کرده است، مطرح کرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در بروز چنین اتفاقی گفت: دیدگاه من این است که دولت بودجه کم آورده بنابراین اقدام به فروش سکه کرده است تا جاییکه اجازه می‌دهد شخصی به تنهایی ۳۹ هزار سکه بخرد درحالیکه باید محدودیت فروش سکه را اجرایی می‌کرد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.