۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 607172

از بی اعتمادی مردم بترسید 

محمدحسین جعفریان

آیا فکر نمی‌کنید بعد از این مردم به هیچ طرح شما اعتماد نمی‌کنند. بلکه به طرح‌های شما به چشم تله‌ای نگاه می‌کنند که با کمک آن درصدد گذراندن خر خودتان از پل هستید؟

به گزارش قدس آنلاین، «تقوی‌نژاد» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده از آن‌ها که سکه پیش فروش خریده‌اند، مالیات گرفته می‌شود و به آن بخش از مردم که در این طرح شرکت کرده‌اند، گفته بروند پرونده مالیاتی بگیرند. این خبر همه را شوکه کرد. چون فروردین همین امسال تمام مقامات بانک مرکزی در بوق و کرنا کرده بودند؛ این سکه‌ها مالیات ندارد و هیچ وجه اضافی هنگام تحویل آن‌ها از خریداران اخذ نمی‌شود. حتی «مسعود رحیمی» مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی بر گرفته نشدن مالیات تأکید کرد و برای اطمینان خاطر خریداران افزود: «در شرایطی که قرار شود مالیات از خریداران سکه در مرحله پیش فروش اخذ شود، به طور حتم بانک مرکزی این مبلغ را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از جانب خود پرداخت خواهد کرد».
حیرت می‌کنید اگر بدانید حالا که بحث گرفتن مالیات از این سکه‌ها مطرح شده، همین آقای رحیمی در بانک مرکزی، فرموده‌اند: «بانک مرکزی در چنین مسائلی ورود نمی‌کند!» در سمت دیگر مرتب این مسئله را مطرح می‌کنند که عده‌ای که به گفته خود آن‌ها حداکثر ۵ درصد ثبت‌نام کنندگان هستند، تعداد زیادی سکه ثبت‌نام کرده‌اند. به عبارتی مدعی‌اند ۵۰ نفر، پنج درصد از سکه‌ها را ثبت‌نام کرده‌اند و لذا راهی یافته‌اند تا برای انتقام از آن پنجاه نفر و آن پنج درصد، آن ۹۵ درصد دیگر را هم ادب کنند!
لطفاً دقت کنید! من به خدا مخالف عدالت و گرفتن مالیات از آن‌هایی که چند ۱۰ هزار سکه ثبت‌نام کرده‌اند نیستم. اما خود این بزرگواران می‌گویند این‌ها ۵۰ نفر هم نمی‌شوند. مسئله این است، شما یک اعلام عمومی کرده‌اید، حتی از نبود استقبال گلایه کرده‌اید که چرا مردم در طرح پیش فروش سکه نمی‌خرند. هیچ سقفی نگذاشته‌اید، گفته‌اید مالیات نمی‌گیریم و... حالا که می‌بینید سیاست و کار شما غلط بوده و ثبت‌نام کنندگان سود خوبی کرده‌اند به دست و پا افتاده‌اید تا راه سود آن‌ها را ببندید. آیا اگر این‌ها ضرر می‌کردند هم شما همین طور طرح و نقشه رو می‌کردید؟ آیا فکر نمی‌کنید بعد از این مردم به هیچ طرح شما اعتماد نمی‌کنند. بلکه به طرح‌های شما به چشم تله‌ای نگاه می‌کنند که با کمک آن درصدد گذراندن خر خودتان از پل هستید و اگر مردم در آن سود کنند، این سود را با مالیات و هزار قانون و تبصره خلق الساعه دیگر از حلقشان بیرون می‌کشید!
الان بانک مرکزی دارد تبلیغ می‌کند که ثبت نام کنندگان پیش فروش سکه، اعتماد کرده و گواهی سپرده‌شان را به اوراق سکه از طریق این بانک تبدیل کنند تا در بورس هم قابل معامله باشد. مرتب هم می‌گویند شرط موفقیت این طرح اعتماد عمومی مردم است. اما مردم چرا باید به حرف شما اعتماد کنند. شما که دو ماه و نیم قبل گفته‌اید مالیات نمی‌گیریم و هر کس هر تعداد سکه می‌خواهد ثبت‌نام کند و... حالا می‌گویید: بانک مرکزی به این مسائل ورود نمی‌کند، فردا هم که یک مدیر بورس آمد و گفت، این اوراق بی‌اعتبار است، ممکن است براحتی یک مدیرکل شما بگوید، ما به این مسائل ورود نمی‌کنیم! می‌دانم چنین نمی‌شود، اما چرا در مورد سکه‌های پیش فروش و تعداد و مالیات آن‌ها شد؟ چرا با اعتماد مردم به بانک مرکزی و بهتر است بگویم به نظام، بازی می‌کنید؟ دیدید که این رفتار، برخلاف تصور شما بازار را بشدت متلاطم کرد. با این سابقه، مردم به هیچ طرح و حرف و ادعای شما اعتماد نخواهند کرد و این خیلی خطرناک است و تاوان سنگینی برای نظام دارد و عامل این فاجعه بی‌برنامگی شماست!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    بسیار تحلیل خوبی بود