اهواز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: شهروندان اهوازی با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی درخصوص افزایش دمای کلانشهر اهواز در روزهای آینده، باید توصیه های کارشناسان برق را در راستای صرفه جویی و پایداری شبکه به ویژه در ساعت های اوج مصرف جدی بگیرند.

اهوازی ها توصیه ها برای پایداری شبکه برق را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، حسن کریمی افزود: با مدیریت مصرف برق و کاهش اوج بار تاکنون برق هیچ شهروندی به دلیل کمبود برق قطع نشده است.
وی گفت: ساعت ۱۳ تا ۱۷ به عنوان پیک نخست، بسیار مهم است زیرا به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، تجهیزات برق و به ویژه ترانسفورماتورها متاثر از گرما شده و اگر در چنین وضعیتی توصیه های مدیریت بهینه مصرف جدی گرفته نشود، بالارفتن بیش از اندازه بار مصرف، باعث آسیب رسیدن به تجهیزات می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اجرای طرح کاهش ساعات اداری از سوی دولت و تاثیر آن در کاهش میزار مصرف برق بیان کرد: این طرح در کنار پیگیری ها برای به حداقل رساندن مصرف برق سازمان ها و ارگان ها کمک بسیار مهمی بود تا در ساعت پیک مصرف، مردم شاهد قطع برق ناشی از کاهش تولید نیروگاه های برق آبی نباشند.
وی یادآور شد: رسانه های جمعی نقش موثری در آگاه سازی مردم در راستای گذر از خشکسالی ناشی از کاهش نزولات آسمانی و در نتیجه کمبود ذخیره آب پشت سدها و نیروگاه های برق آبی که ۷۵ درصد آنها در خوزستان است، داشته و دارند.
وی با بیان اینکه درست مصرف کردن برق و رعایت الگوی مصرف راهکارهای ساده ای دارد، افزود: صرفه‌جویی در انرژی، راهی عالی در پایین آوردن فشار وارد بر محیط و کاهش هزینه‌ خانواده‌ است.
کریمی ادامه داد: اقداماتی مثل ارزیابی میزان نیاز به وسایل، استفاده از لامپ‌ها فقط در شب و مواقع نیاز و عایق کردن خانه نیز کمک شایانی در این زمینه به مصرف بهینه می کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه مصرف برق خانگی در ایران ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است، گفت:درمجموع در بخش خانگی و تجاری جامعه ما ۳۷ درصد ازانرژی مصرف می شود.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از انرژی با وجود تنوع و تعداد وسایل در خانواده ها، بیان کرد: کولرگازی بخش قابل توجهی از مصرف برق مشترکان ما را به خود اختصاص داده که توصیه می شود در روزهای گرم شهروندان تلاش کنند در طول روز از یک کولر در محیط خانه استفاده کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.